جمعه 26 خرداد 1385

محمد سيف‌‏زاده، عضو کانون مدافعان حقوق بشر: دولت‌‏ها حق ندارند مردم را از حق قانونی برگزاری تجمع محروم کنند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

عضو کانون مدافعان حقوق بشر، برگزاری تجمع را از حقوق حقه مردم دانست و تأکيد کرد که دولت‌‏ها حق ندارند مردم را از اين حق قانونی خود محروم کنند.

محمد سيف‌‏زاده در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اعلام اين مطلب، گفت: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی و ماده ۲۰ اعلاميه جهانی حقوق بشر، برگزاری هرگونه تجمعی از حقوق حقه مردم است و اينکه گفته شود برگزاری تجمع نيازمند اجازه از فلان وزارتخانه و مقام است، غيرقانونی و فاقد جنبه حقوقی است.
وی افزود: اجازه از مقامات و نهادها برای برگزاری تجمع‌‏ها صرفاً به خاطر تأمين امنيت شرکت‌‏کنندگان در تجمع از سوی نيروی انتظامی است.
سيف‌‏زاده در مورد پيگيری موضوع ضرب‌ ‏و شتم افراد در تجمع‌‏ها، گفت: ضرب ‌‏و شتم افراد در تجمع‌‏ها از موارد عمومی جرم است و مدعی‌‏العموم بايد وارد موضوع شود، در اين‌‏گونه موارد نيازی نيست که شاکی خصوصی وجود داشته باشد تا جرمی قابل تعقيب باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کانون مدافعان حقوق بشر ادامه داد: چندی پيش به دنبال برگزاری تجمع از سوی دراويش گنابادی در قم و نيز تعدادی از فعالان عرصه زنان در پارک دانشجو، تعدادی از موکلان بنده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که نه تنها اقدامی در جهت پيگيری موضوع ضرب و شتم آنها از سوی مدعی‌‏العموم صورت نگرفته بلکه دادسرا به حتمی‌‏ترين وظيفه خود نيز عمل نکرده است.

Copyright: gooya.com 2016