جمعه 2 تیر 1385

کانادا از آلمان خواستار بازداشت سعيد مرتضوی شد، صدای آلمان

دولت کانادا از آلمان خواستار بازداشت قاضی سعيد مرتضوی دادستان کل تهران شد. استفان هارپر نخست وزير کانادا دليل اين درخواست را دست‌داشتن مرتضوی در قتل زهرا کاظمی خبرنگار و عکاس کانادايی ايرانی‌تبار خوانده است. مرتضوی هنگام بازگشت از ژنو به تهران در فرانکفورت توقف خواهد داشت.


استفان هارپر در گفتگويی با Radio Canada همچنين اظهار داشت که وزارت خارجه کانادا در استدلال درخواست خود از دولت آلمان از جنايتی احتمالی عليه بشريت سخن گفته است.

حضور سعيد مرتضوی به عنوان يکی از اعضای هيات اعزامی جمهوری اسلامی که در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو حضور دارد، خشم و انزجار دولت کانادا را برانگيخته و اين کشور در روز چهارشنبه گذشته اعتراضات و انتقادات تندی دراين راستا ابراز داشته بود.

دولت کانادا مرتضوی را به اين متهم می‌کند که دستور بازداشت زهرا کاظمی را صادر و بعد از قتل کاظمی، مدارک و اسناد موجود در پرونده را جعل کرده تا بر سهيم بودن خود در اين ماجرا پرده بگذارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا، اين کشور به اين خاطر از دولت آلمان خواستار بازداشت سعيد مرتضوی شده است که وی در هنگام بازگشت از ژنو به تهران در فرانکفورت توقف خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه جزئياتی دراينباره که چرا کانادا مستقيما از سوييس خواستار چنين امری نشده، ذکر نکرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کانادا از آلمان خواستار بازداشت سعيد مرتضوی شد، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016