پنجشنبه 8 تیر 1385

لاريجاني: ضرب‌الاجل جنبه واقعي ندارد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۴/۰۸‬

"علي لاريجاني" دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به موضوع مطرح شده مبني بر تعيين ضرب‌الاجل ازسوي برخي از كشورهاي طرف مذاكره با ايران به‌منظور پذيرش بسته‌ي پيشنهادي اروپا توسط تهران، گفت: ضرب‌الاجلي وجود ندارد و اين گونه مسائل بيشتر جنبه رسانه‌اي و غير واقعي دارد.

به‌گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، وي عصر چهارشنبه و درحاشيه مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير در مسجد قبا تهران در گفت و گو با خبرنگاران، همچنين با تاكيد بر حق ايران براي فعاليتهاي صلح آميزهسته‌اي، درباره سرنوشت مذاكره افزود: ما مسير طولاني را طي كرده و در گذشته نيز به طرف‌هاي مذاكره گفته بوديم كه اگر برخورد تندي داشته باشند، راه به جايي نمي‌برند.

وي تاكيد كرد: ملت ما روي حق خود اصرار دارد، ولي آنها به اين حرف گوش نكردند و به‌عنوان تحقيقات، پرونده ما را به شوراي امنيت بردند كه اين كار بدي بود.

وي افزود: ولي اخيرا آنها مي‌خواهند اين موضوع را از طريق مذاكره حل كنند كه اين كار درستي است و ما از آن استقبال مي‌كنيم.

لاريجاني همچنين گفت: اگر آنها صادقانه قدم برداشته باشند و بر مباني درستي مذاكرات را به سمت جلو ببرند،اميدواريم به نتايج خوبي برسيم.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به سفر آتي سولانا به تهران گفت:
طي دو هفته آينده مذاكرات با سولانا درباره پرونده‌ي هسته‌يي انجام خواهد شد ضمن آنكه هفته آينده نيز سفري به اسپانيا خواهم داشت و در حاشيه آن با سولانا ملاقات خواهم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجاني درباره وظايف شوراي راهبردي سياست خارجي اظهار داشت:اصولا اين گونه مراكز جنبه‌ي تحقيقاتي، پژوهشي و مشورتي دارند و به تصميم‌سازي كمك مي‌كنند.

وي با مثبت دانستن تشكيل چنين شورايي گفت: بسياري از كشورها از اين مراكز مشورتي دارند و كار نيكي است كه افرادي خارج از سيستم اجرايي بتوانند در اين‌گونه جاها مشاوره بدهند تا تصميمات با غناي بيشتري اتخاذ شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: ضرب‌الاجل جنبه واقعي ندارد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016