جمعه 9 تیر 1385

لاريجانی: برای مذاکره با سولانا به اسپانيا می‌روم، برای پاسخ به پيشنهاد ۱+۵ ضرب‌الاجلی وجود ندارد، ايرانيوز

دبير شورای عالی امنيت ملی اعلام کرد: هفته آينده سفری به اسپانيا برای مذاکره با سولانا خواهم داشت.


علی لاريجانی در حاشيه مراسم بزرگداشت شهردای هفتم تير در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ايرانيوز، در ارزيابی از روند طی شده در پرونده فعاليت هسته‌ای ايران، گفت: پرونده هسته‌ای ما مسير طولانی را طی کرده است. ما در گذشته گفته بوديم به طرف‌های مذاکره که اگر رفتارهای تندی داشته باشند راه به جايی نمی برند و ملت ما روی حق خود پافشاری دارد ولی آنها توجه نکردند و پرونده ما را به شورای امنيت برده‌اند.

وی با بيان اينکه آنها اخيراً می‌خواهند با مذاکره، موضوع را حل کنند و اين درست است، ادامه داد: ما از اين روش استقبال خواهيم کرد و اگر آنها صادقانه قدم بردارند و بر مبانی درستی مذاکرات را به سمت جلو سوق دهند، به نتايج خوبی خواهيم رسيد.

وی گفت:‌ در اين رابطه، هفته جاری سفری به اسپانيا خواهم داشت که در آن سفر با سولانا ملاقات خواهم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير شورای عالی امنيت ملی در پاسخ به اين پرسش که محور مذاکراتش با خاوير سولانا، رييس سياست خارجی اتحاديه‌ اروپا چه خواهد بود، گفت: اين مذاکرات برای حل مساله‌ هسته‌ای صورت می‌گيرد.

وی همچنين درباره‌ تعيين ضرب‌الاجل از سوی برخی از کشور‌های طرف مذاکره برای ايران به‌منظور پذيرش بسته‌ پيشنهادی اروپا تصريح کرد: بيشتر اين گونه مسايل جنبه‌ رسانه‌‌ای دارد و هيچ جنبه‌ واقعی ندارد. ضرب‌الاجلی وجود ندارد.

لاريجانی در ادامه اين گفت و گو با خبرنگاران در خصوص شورای راهبردی روبط خارجی اظهار داشت: اصولاً اين گونه مراکز جنبه‌ تحقيقاتی و مشورتی دارد و به باروری تصميمات کمک می کند.

وی ادامه داد:‌ بسياری از کشورها، مراکز مشورتی دارند و اين مراکز باعث می شود که تصميمات با غنای بيشتری انجام شود.

Copyright: gooya.com 2016