دوشنبه 12 تیر 1385

محمد سلامتی: شعارهای ما درانتخابات قبل با مطالبات اقشار محروم مطابقت نداشت، ايسنا

*گروههاي همراه جبهه اصلاحات را به همكاري تشويق مي‌كنيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران به خبرنگار ايسنا گفت:« در انتخاباتي كه پيش روست چه انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي و چه انتخابات خبرگان روال كارمان اين است كه گروههاي همراه جبهه اصلاحات را تشويق كنيم كه با هم كار و حركت كنيم.»

وي ادامه داد:« به همين علت سعي مي‌كنيم كه در شوراي هماهنگي گروههاي جبهه‌ي اصلاحات اين ويژگي را تقويت كنيم.»

محمد سلامتي درگفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران،اظهار داشت:« در انتخابات گذشته ممكن است اين مسأله قابل قبول باشد كه احزاب با شكست مواجه شدند و آن هم به اين دليل كه مردم معمولا در ارتباط با مسائل انتخابات پيگير مطالباتشان هستند و مي‌خواهند كه خواسته‌هاي واقعي‌شان پيگيري شود و تحقق يابد؛ بنابراين به احزاب و گروههايي رأي مي‌دهند كه مطالبات آنها را مورد توجه قرار دهند و برنامه‌هايي براي آن ارائه دهند.»

وي با بيان اينكه مطالبات اقشار مردم متفاوت است، ادامه داد:« البته احزاب قشرهاي مختلفي را نمايندگي فكري مي‌كنند. احزاب هركدام مطالبات مربوط به كارگران، طبقه‌ي متوسط جامعه و . . . را پيگيري و مطرح مي‌كنند. در انتخابات نهم اكثريت جامعه مطالباتي داشتند كه مورد غفلت بسياري از احزاب واقع شده بود. به عبارتي احزاب از توجه و درك اين مطالبات غافل ماندند.»

وي گفت:« در مرحله‌ي اول انتخابات عمدتا راهكارهاي خلاف قانون اعمال شد. در مرحله‌ي دوم هم برخوردهاي غيرقانوني بود اما شعارهايي كه داده شد انگشت گذاشتن بر روي مطالبات واقعي مردم بود كه موجب شد اكثريت مردم به اين شعارها و مطالباتشان، كه حساس بودند، توجه كنند.»

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ادامه داد:« سازمان به طور خاص، و ديگران نيز به طور عام از توجه كافي به مطالبات اكثريت جامعه يا قشر محروم جامعه غفلت نمودند و عمدتا مطالبات برخي اقشار متوسط را مطرح كردند و عمدتا مطالبات روشنفكران را مدنظر قرار دادند. بنابراين پشتوانه‌ي حزبي و گروهي در انتخابات كمرنگ شد.»

اين فعال سياسي خاطرنشان كرد:« شعارهاي سازمان با برخي از اقشار جامعه مطابقت داشت اما با مطالبات اقشار متوسط محروم جامعه كه ما خودمان را هميشه نماينده‌ي فكري آنها تلقي مي‌كرديم مطابقت نداشت؛ ما در واقع از مطالبات آنها غفلت كرديم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي گفت:« سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي عمر 15 ساله دارد.اين عمر 15 ساله به تجربه‌ي سازمان قبلي كه از اوايل انقلاب تشكيل شد متكي است و آن هم متكي به تجربه‌ي گروههاي سياسي مبارز و قبل از انقلاب بود.بنابراين تجربه‌ي سياسي قوي دارد. اما طبيعي است كه هر حزب و تشكيلات سياسي در عرصه‌ي رقابتهاي سياسي گاه موفق و گاه ناموفق است. اين طبيعت فعاليتهاي سياسي است.»

سلامتي افزود:« ادعاي چنداني نداريم اما خوشحاليم كه به هم به تعبير دوستان و هم به تعبير رقيبان نقشي كه سازمان داشته است نقشي مؤثر بوده است.»

وي خاطرنشان كرد:« تا زمان انتخابات رياست جمهوري هنوز فرصتي در پيش داريم براي آن انتخابات سعي مي‌كنيم با گروههاي ديگر جبهه‌ي اصلاحات همكاري داشته باشيم و با هم در وادي انتخابات رياست جمهوري گام برداريم كه انشاءالله با توجه به تجربه‌ي تلخ گذشته كه عدم هماهنگي موجب اشكالات زيادي شد به موفقيت دست يابيم.»

Copyright: gooya.com 2016