یکشنبه 4 تیر 1385

هادی قابل: حضور نام‌های مشترک در فهرست اصلاح‌طلبان و محافظه‌کاران در انتخابات خبرگان قطعی است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

هادی قابل با بيان اين‌که ميان اصلاح‌طلبان و محافظه‌کاران در انتخابات خبرگان ائتلافی صورت نخواهد گرفت، در عين حال گفت که مسلما مشترکاتی در فهرست اين دو گروه خواهد بود.

عضو جبهه مشارکت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، افزود: مشارکت در مورد انتخابات خبرگان گفت‌وگوهايی با گروه‌های ديگر کرده و پيشنهاد خود را به جناب آقای خاتمی و دوستان مجمع روحانيون و مجمع محققين داده است تا آنها با بحث و گفت‌وگو فهرستشان را يکی و ارتباطاتشان را برای ائتلاف بين گروه‌ها برقرار کنند.

وی با بيان اين‌که فعلا در حال رايزنی هستيم، اظهار داشت: انتخابات خبرگان به لحاظ محدود بودن حوزه‌ی کانديداها که حتما بايد مجتهد و از قشر روحانی باشند، هم‌چنين محدوديت‌های شورای نگهبان، دايره‌ای بسته وجود دارد؛ پس اگر قرار باشد کانديداهايی با شرايط روحانی مجتهد اصلاح‌طلب اعلام کنيم، قطعا تعداد محدودی را در بر می‌گيرد که مورد توجه همه‌ی گروه‌های اصلاح‌طلب خواهد بود.

عضو جبهه مشارکت ادامه داد: به نظر می‌رسد ائتلاف در ميان اصلاح‌طلبان در بحث خبرگان، يک امر قطعی است، ما از پيش اعلام کرديم گروه‌های روحانی در جبهه‌ی اصلاح‌طلب دور هم بنشينند، نظراتشان را يکی و فهرستی تهيه کنند. هم‌چنين به عنوان جبهه‌ی مشارکت اعلام کرديم که از فهرست اصلاح‌طلبان حمايت خواهيم کرد و در ائتلاف آنها قرار خواهيم گرفت. به نظر من ائتلاف در حوزه‌ی اصلاح‌طلبان به سهولت ميسر خواهد بود، اما در ميان محافظه‌کاران مشکلات بيشتری وجود خواهد داشت، چرا که در طيف آنها تعداد روحانيون بيشتر است و از همين امروز گروه‌ها با هم مرزبندی‌های فکری ايجاد کرده‌اند، از جمله بين‌ طيف‌ آقای مصباح و روحانيون محافظه‌کار ديگر از جامعه‌ی روحانيت و جامعه‌ی مدرسين.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قابل افزود: در انتخابات‌های گذشته اين مساله برای اصلاح‌طلبان روشن شد که بدون ائتلاف راه‌ به جايی نمی‌برند و آرايشان پراکنده می‌شود. بالطبع بايد ائتلاف صورت بگيرد تا بتوانند به موفقيت دست پيدا کنند.

اين عضو شورای مرکزی جبهه‌ی مشارکت در عين حال تاکيد کرد: ميان اصلاح‌طلبان و محافظه‌کاران ائتلافی صورت نخواهد گرفت اما مسلما حضور افراد مشترک در فهرست آنها قطعی است.

Copyright: gooya.com 2016