جمعه 16 تیر 1385

پیام رضا پهلوی به مناسبت سالگرد جنبش ۱۸ تیر

پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵

هم میهنان عزیزم،

جنبش دانشجویی با همه فراز و نشیب های خود، با همه بگیر و ببندها و سرکوبها، بخشی پیشتاز از جنبش ضد استبدادی عمومی مردم ایران بوده و هست.

این جنبش بـا حساسیت زلزله سنجانه ای حاکی از تکانهـای شدیـد اجتماعـی و سیاسی است که از تصادم قهری منافع مافیای قدرت و ثروت با مصالح توده عظیم محکومین یعنی ملت دربند، ناشی میگردد.

دانشجویان آگاه ما بدرستی به مناسباتی کـه بین آزادیهای آکادمیک با آزادیهای سیاسی و اجتماعی وجود دارد، پی برده اند. لذا لبـه تیز جنبش دانشجویی متوجه زدودن نهادهـای استبدادی در کشور و جایگزینی آن با نظام مردم سالاری یعنی دموکراسی میباشد.

از این رو دانشجــــویـان مبـارزبدرستــی درک کرده انـد کــه تنهــا با پیـــروی از راهکـردهــای زیرمی توانند نقش تاریخی خود را به نیکی ایفا کنند:

۱ - تلاش اعتمـاد برانگیز درجهت «ائتـلاف بــزرگ ملـی» همــه طیف های سیاسی و اجتماعی آزادیخـواه برای فروپاشـی تمـام و کمــال نظام استبــدادی و رسوای کنونــی و برپایی دموکراسی شکوهمند که شایستۀ ملت ماست.

۲ - پیونــد هرچــه مستحکــم تررشته هـای بــرادری و همیــاری بین جنبــش دانشجویــی و جنبش دامن گستـرکارگــری که بنوبــه خود ستون فقــرات اتحادهای فراگیـر ملی برای بزانــو درآوردن هیولای جمهوری اسلامی خواهد بود.

۳ - رویکــرد به یک فرهنگ ملــی، مردمی و علمــی بجــای فرهنــگ ضــد ملی، ضد انسـانی و ضد علمی حاکمین.

هم میهنان عزیزم،

آری، شعار همه ما یکی است: اتحاد، پیروزی، آزادی

تنها در راستای یک ائتلاف بزرگ ملی است که پیروزی بردشمنان حاصل میشود و نهایتا آزادی به دست می آید!

آنچه که من درآستانــه ۱۸تیــر، یعنی سالروز پرافتخار جنبش دانشجویی ایـران از شما خواهران و برادران عزیـز دانشجو خواستـارم و خود نیــز با تمام وجــود و امکاناتم وقف آن هستم، جزاین نیست!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به شما اطمینان خاطـرمی دهم کـه من بطرزی خستگی ناپذیرنــدای حق طلبانه و صلای عادلانه شما را به گوش جهانیـان و مردمـان آزاده گیتی خواهم رساند و از تلاش بـرای احقاق حقوق فرد فرد شما عزیزان تا پیـروزی کامل ملت و تحقـق چشم اندازهای رهایـی بخش و شادی آفرین شما جوانان برای ایرانی آباد، سربلند و آزاد از پای نخواهم نشست.

خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیام رضا پهلوی به مناسبت سالگرد جنبش ۱۸ تیر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016