یکشنبه 18 تیر 1385

انتقاد علی شکوهی، مدير سايت "فردا"‌ از برخورد امنيتی با روزنامه نگاران، فردا

مدير سايت فردا در ديدار با تعدادی از روزنامه نگاران با ابراز نارضايتی از دخالت نيروهای امنيتی در کار رسانه ای کشور گفت: تداوم اين روند به طور قطع در آينده مشکلاتی را برای کشور و رسانه ها ايجاد خواهد کرد.

علی شکوهی که پس از آزادی، در ديدار تعدادی از روزنامه نگاران با وی در منزلش سخن می گفت، اظهار داشت: در برخورد با تخلفات احتمالی رسانه ها استفاده از ابزارهای قضايی و دستگيری روزنامه نگاران صحيح نيست. چرا که هيچگاه امنيتی کردن مسائل و مشکلات رسانه ها به نتايج مطلوب نرسيده است.


وی در بخش ديگری از سخنانش به دلايل بازداشت سه روزه خود اشاره کرد و گفت: اين امر به خاطر شکايت ستاد کل نيروهای مسلح به خاطر درج خبری در سايت فردا انجام شد که متاسفانه عليرغم تشکيل پرونده در مراجع قضايی و رسيدگی به آن در مسير عادی متاسفانه باز هم رويکرد امنيتی به دخالت در کار رسانه ای مبادرت ورزيد که نتيجه آن دستگيری سه روزه من توسط حفاظت و اطلاعات ستاد کل نيروهای مسلح شد.


مدير سايت فردا در ادامه با اشاره به اينکه نمی دانم آيا حفاظت و اطلاعات ستاد کل نيروهای مسلح ضابط قضايی محسوب می شود يا خير؟ گفت: به طور قطع در کار رسانه ای احتمال بروز اشتباه وجود دارد و اين امر کاملا طبيعی است. چرا که معمولا سرعت در کار رسانه ای موجب پايين آمدن دقت شده و همين امر بروز اشتباهات احتمالی را ممکن می سازد.

شکوهی با تاکيد بر اينکه اينگونه اشتباهات ماهيت کار رسانه ای را تغيير نخواهد داد، گفت: سايت فردا در درج خبر مورد اعتراض ستاد کل تنها به انجام وظايف رسانه ای خود پرداخته و هيچ هدف ديگری را دنبال نکرده است. ضمن اينکه سايت فردا بر اساس همان قوانين کار رسانه ای دو بار اقدام به چاپ توضيحات و جوابيه ستاد کل کرد. در واقع به وظيفه رسانه ای خود عمل کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی متذکر شد: با وجود اينکه به قضايی شدن درج اين خبر معترض هستيم، برای پاسخگويی به شبهات ايجاد شده آمادگی کامل داريم.

در اين ديدار روزنامه نگاران حاضر در جلسه نيز با انتقاد از برخورد صورت گرفته با يک روزنامه نگار مسلمان و انقلابی، خواستار بررسی ساز و کارهايی شدند که بتواند در مواقع لزوم از روزنامه نگاران در برابر مشکلاتی از اين دست دفاع کند.

علی شکوهی مدير سايت فردا سه شنبه هفته گذشته توسط حفاظت اطلاعات ستاد کل نيروهای مسلح بازداشت و بامداد روز جمعه از زندان آزاد شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد علی شکوهی، مدير سايت "فردا"‌ از برخورد امنيتی با روزنامه نگاران، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016