شنبه 24 تیر 1385

گزارش گردهمائی ايرانيان استکهلم در حمايت از فراخوان اکبر گنجی و قطعنامه گردهمائی

در پی فراخوان اکبر گنجی، و در همبستگی با اقدامات اعتراضی ايرانيان داخل و خارج کشور، برای حمايت از آزادی زندانيان سياسی در ايران، روز جمعه ۱۴ جولای ساعت ۱۶.۳۰ همايشی اعتراضی با حضور صدها نفر از ايرانيان در ميدان مرکزی شهر استکهلم برگزار شد.
در اين گردهمائی ايرانيان با در دست داشتن عکسهائی از زندانيان سياسی از جمله ناصر زرافشان، عباس امير انتظام، رامين جهانبگلو، منصور اسانلو، موسوی خوئينی، اکبر و منوچهر محمدی، شرکت نمودند.
علاوه بر سخنگويان ايرانی نماينده حزب سوسيال دمکرات سوئد، نماينده سازمان عفو بين الملل، حزب ليبرال سوئد و حزب محيط زيست سوئد نیز پيرامون نقض حقوق بشر در ايران و حمايت از زندانيان سياسی سخن گفتند.
در پايان اين گردهمائی ۱۸ نفر از شرکت کنندگان اعتصاب غذای سه روزه ای را در محل حزب چپ سوئد آغاز نمودند که تا پايان روز يکشنبه ۱۶ جولای ادامه خواهد داشت.

قطعنامه گردهمائی به قرار زير است:

قطعنامه گردهمائی در همبستگی برای آزادی زندانيان سياسی در ايران

زندانيان سياسی در بند در ايران از آغاز حيات جمهوری اسلامی تا به امروز از برجسته ترين نمادهای مقاومت يک ملت در برابر سرکوبگران حاکم بشمار ميروند که بهای بس سنگينی در مبارزه برای رهائی از چنگال استبداد پرداخته‌اند. قتل عام زندانيان سياسی در دهه ۶۰ هولناکترين نمونه اين واقعيت انکار ناپذير است. هرچند جمهوری اسلامی ايران، در هيچ دوره ای از تاريخ حيات خود از تداوم نقض حقوق بشر در ايران، سرکوب مخالفين سياسی، بازداشت و در بند کشيدن و شکنجه آنان دست نکشيده است. مبارزه زندانيان سياسی در ايران اما همواره از حمايت و همبستگی ايرانيان در داخل و خارج برخوردار شده است. ما با حضور خود در اين گردهمائی دگربار خواست خود را برای گشوده شدن در زندانهای جمهوری اسلامی و آزادی زندانيان سياسی به جهانيان نشان ميدهيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما خواستار آزادی فوری و بدون قيد و شرط کليه زندانيان سياسی و بازداشت شدگان دوره اخير از جمله ناصر زرافشان، وکيل پرونده قتلهای زنجيره ای، سعيد ماسوری و حشمت الله طبرزدی از فعالين سياسی، برادران محمدی از فعالين جنبش دانشجويی، منصور اسانلو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت واحد، رامين جهانبگلو استاد دانشگاه و انديشمند سرشناس کشورمان و آقای موسوی خوئينی از مدافعان حقوق و آزاديهای سياسی و مدنی و ديگر بازداشت شدگان اعتراضات مردم در آذربايجان و زنان، دانشجويان و کارگران در تهران و ديگر نقاط کشور هستيم. ما ايرانيان مقيم استکهلم، از دولت سوئد و ديگر مجامع حقوق بشری خواستاريم با اعتراض خود جمهوری اسلامی ايران را برای آزادی زندانيان سياسی تحت فشار قرار دهند.

شرکت کنندگان در گردهمايی استکهلم
۱۴ جولای ۲۰۰۶

Copyright: gooya.com 2016