سه شنبه 27 تیر 1385

با متلاشی شدن يك باند بزرگ گروگانگير در زاهدان ‪ ۳۵‬گروگان آزاد شدند، ايرنا

زاهدان ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۴/۲۷‬

معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي قرارگاه عملياتي رسول اكرم (ص) اعلام كرد: ماموران اين قرارگاه بامتلاشي كردن يك باند بزرگ آدم ربا ‪ ۵‬گروگانگير را دستگير و ‪ ۳۵‬گروگان را آزاد كردند.

سرهنگ پاسدار "محمدجواد اثني عشري" روز سه‌شنبه به ايرنا گفت: ماموران قرارگاه عملياتي فتح با دريافت خبري مبني بر ربوده شدن فردي به‌نام"مهرجان .ع" از شهرستان زاهدان و تماس گروگانگيران و درخواست وجه نقد، اقدامات گسترده‌اي را در اين زمينه آغاز كردند.

وي افزود: با فعاليت‌هاي اطلاعاتي محل اختفاي گروگانگيران شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در يك عمليات غافلگيرانه محل مورد نظر بازرسي شد و دو نفر دستگير شدند و از آنان يك دستگاه خودروي پيكان، دو ميليون ريال وجه نقد، يك دستگاه تلفن همراه و هفت فقره كارت شناسايي اتباع افغان كشف و ضبط شد.

اثني عشري ادامه داد: در اين عمليات يك گروگان نيز آزاد شد.

او گفت: در تحقيقات انجام شده مشخص شد اين افراد تعدادي از مردم را در سطح منطقه گروگان گرفته و قصد اخاذي از خانواده آنان را دارند كه ماموران قرارگاه با هفت اكيپ ورزيده و مجهز اطلاعاتي و عملياتي به محل مورد نظر اعزام و با اقدام سريع سه گروگانگير را دستگير و ‪ ۱۷‬گروگان را آزاد كردند.

معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي قرارگاه عملياتي رسول اكرم (ص) افزود:
در بررسي‌هاي به عمل آمده يكي از متهمان دستگير شده اعتراف كرد در محلي ديگر تعدادي گروگان نگهداري مي‌شوند.

او اضافه كرد: ماموران قرارگاه فتح بلافاصله به محل مورد نظر عزيمت و ‪۱۷‬ گروگان ديگر را كه در اين مكان نگهداري مي‌شدند، آزاد كردند.

وي با اعلام اينكه در عمليات‌هاي مذكور در مجموع ‪ ۳۵‬گروگان آزاد شدند، گفت: يكي از متهمان در قبال رهايي خود شش ميليون ريال رشوه به ماموران پيشنهاد كرد كه با رد آن از سوي ماموران وظيفه شناس، موضوع صورت جلسه شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت: در تحقيقات انجام گرفته مشخص شده متهمان دستگير شده در قالب يك باند گسترده در امر گروگانگيري، قاچاق انسان و اخاذي فعاليت و سوابق زيادي دارند.

قرارگاه عملياتي رسول اكرم (ص) داراي ‪ ۵‬قرارگاه تابعه شامل فتح در سيستان وبلوچستان، فجر در خراسان جنوبي، نصر در كرمان، شهيد ميرحسيني نيروي زميني سپاه و بعثت نيروي مقاومت بسيج مي‌باشد و وظيفه مبارزه با اشرار، مقابله با قاچاق موادمخدر، انسداد مرز و جمع آوري و ساماندهي اتباع بيگانه را در شرق كشور برعهده دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با متلاشی شدن يك باند بزرگ گروگانگير در زاهدان ‪ ۳۵‬گروگان آزاد شدند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016