یکشنبه 8 مرداد 1385

رييس ديوان عالی کشور: پرونده‌‏هايی که در دادگاه منجر به اعدام می‌‏شود در ديوان نيز تأييد می‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس ديوان عالی کشور گفت: پرونده‌‏هايی که در دادگاه منجر به اعدام می‌‏شود، به طور معمول در ديوان عالی کشور نيز تأييد می‌‏شود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حسين مفيد در حاشيه اولين مراسم سالگرد شهادت قاضی مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" مبنی بر اينکه "چه تعداد احکام اعدام در مورد پرونده‌‏های بمب‌‏گذاری‌‏های اخير اهواز در ديوان عالی کشور تأييد شده است؟"، گفت: دقيقاً نمی‌‏دانم چه تعداد پرونده در مورد بمب‌‏گذاری‌‏های اهواز در ديوان مطرح است.
وی در مورد زمان اجرای احکام اعدام مربوط به پرونده‌‏های بمب‌‏گذاری‌‏های اخير اهواز گفت: زمان دقيق آن را نمی‌‏دانم چون اين احکام ابتدا بايد به اجرای احکام برود.
مفيد در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسيد "در برخی پرونده‌‏های بمب‌‏گذاری‌‏های اهواز کسی کشته نشده است اما متهمان آن به اعدام محکوم شده‌‏اند، آيا صرف انفجار بمب موجبی برای صدور حکم اعدام است؟"، گفت: بايد ابتدا محتويات پرونده را ببينم تا اظهار نظر کنم اما حتماً نبايد کسی کشته شود تا حکم اعدام صادر شود. موارد اعدام متفاوت است. طبق قانون عناوينی اتهامی نظير افساد فی‌‏الارض، محاربه و براندازی نظام، حکم اعدام را به دنبال دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس ديوان عالی کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه "روند اجرای آزمايشی قانون مجازات اسلامی تا چه زمانی بايد ادامه پيدا کند؟" گفت: در جلسه مسوولان عالی قضايی در مورد پيش‌‏نويس قانون مجازات اسلامی بحث و بررسی می‌‏شود اما اين لايحه تا قبل از اسفند سال جاری به مجلس ارسال می‌‏شود.

Copyright: gooya.com 2016