پنجشنبه 30 شهریور 1385

چين فضای کنونی را برای حل مساله هسته‌ای ايران از راه مذاکره مناسب دانست، ايرنا

پکن، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۶/۳۰‬
خارجی. سياسی. چين. ايران.

"چين گانگ" سخنگوی وزارت خارجه چين روز پنجشنبه تعيين آخرين مهلت برای حل مساله هسته‌ای ايران را تکذيب کرد وفضای کنونی رابرای حل اين مساله از راه مذاکرات ديپلماتيک مناسب دانست.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه چين سوال کرد "آيا چين و کشورهای ديگر مهلتی مانند اکتبر را برای حل مساله هسته‌ای ايران تعيين کرده اند؟" " چين گانگ " گفت که درباره تعيين آخرين مهلت برای حل مساله هسته ای ايران مطلبی نشنيده است و آن را تکذيب کرد.

وی درنشست خبری هفتگی خود باخبرنگاران بار ديگر موضع اين کشور درباره مساله هسته‌ای ايران را تشريح کرد و فضای کنونی را برای حل اين مساله از راه مذاکرات ديپلماتيک مناسب دانست.

وی گفت ايران و اتحاديه اروپا اين اواخر مذاکراتی درباره مساله هسته‌ای انجام داده‌اند و پيشرفت‌هايی در اين زمينه بدست آمده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سخنگوی چين ابراز اميدواری کرد "اين گرايش مثبت" همچنان حفظ شود و گفت‌وگوها و مذاکرات درباره مساله هسته‌ای ايران ادامه يابد تا اين مساله به شکل مطلوبی حل شود.

وی گفت که‌جوانب ذی ربط در مساله هسته‌ای ايران بايد با حفظ خويشتنداری و حوصله راه حل مطلوبی برای حل مساله هسته‌ای ايران از راه گفت وگو پيدا کنند.

"چين گانگ" تاکيدکرد مساله هسته‌ای ايران بايد از راه مذاکرات ديپلماتيک و به شيوه مسالمت‌آميز حل و فصل شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چين فضای کنونی را برای حل مساله هسته‌ای ايران از راه مذاکره مناسب دانست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016