سه شنبه 4 مهر 1385

"ايران" رفع توقيف شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

رييس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خبر داد: روزنامه «ايران» با حکم قضايی رفع توقيف شد.

محمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به قرار صادره از سوی دادسرا مبنی بر رفع توقيف از روزنامه ايران و شکايت هيات نظارت بر مطبوعات نسبت به نظر دادسرا، اظهار داشت: پس از برگزاری چند جلسه دادگاه در شعبه‌ی ۱۰۶۰ دادگاه عمومی جزايی تهران و بررسی تمام جوانب قاضی پرونده قرار صادره از سوی دادسرا را تاييد کرد.

وی افزود: نتيجه تصميم دادگاه رفع توقيف از روزنامه ايران است که يا ابلاغ شده يا به زودی ابلاغ خواهد شد که گفته‌ام امروز ابلاغ شود.

رای شعبه‌ی ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت قطعی است.

***

متن رای رفع توقيف از روزنامه ایـــران
قاضی محمدخانی:
حکم رفع توقيف از«ايران» قطعی است
قرار صادره بازپرس مطابق با موازين شرعی و قانونی است

قاضی رسيدگی کننده به پرونده روزنامه ايران با قرائت متن رای صادره برای اين پرونده مبنی بر رفع توقيف از روزنامه ايران تاکيد کرد که قرار منع تعقيب صادره از سوی بازپرس پرونده مطابق با موازين شرعی و قانونی است و از اين حيث قابل خدشه نيست.»

قاضی حسين محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌که رای صادره برای روزنامه‌ی «ايران» قطعی است و قابل تجديدنظرخواهی نيست، متن رای صادره از سوی شعبه ۱۰۶۰ کارکنان دولت به اين شرح قرائت کرد: «نظر به کليه‌ی اوراق و محتويات پرونده و اظهارات مديرمسوول روزنامه‌ی «ايران» و وکيل مدافع وی، توجها به اين‌که آن‌چه از يک متن استنباط می‌گردد بايد بر اساس موازين قانونی و در چارچوب فلسفه، فقه، حقوق و شاخص‌های آن بايد ملاک متن قرار گيرد و آن‌چه مخاطب از متن درمی‌يابد اراده‌ی نويسنده بر يک فرآيند با اوضاع و احوال منعکسه در پرونده، بايد ملاک فهم متن قرار گيرد. گرچه خواننده می‌تواند يک سلسله معانی را به متن ببخشد زيرا در متن معنای بالقوه‌ای نهفته است که خواننده می‌تواند معانی بالقوه را به فعليت تبديل کند؛ البته بايد متن را طوری معنا کرد که به انسجام آن لطمه‌ای وارد نشود.

با آن‌که متن‌ها با يکديگر فرق زياد دارند مخصوصا متنی که در قالب طنز قرار می‌گيرد می‌تواند مورد مناقشه قرار گيرد مثلا متن صريح و ضمنی يکی نيستند. البته خوانش ضعيف و غلط يک متن هيچ معيار معينی ندارد اما با اين وصف، هيچ‌کس نمی‌تواند هر تفسير ممکن را از يک متن خاص بپذيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ممکن است مولف، مراد خود را به نحو مطلوب بيان نکرده باشد. بيان انديشه و احساس درونی برای مخاطب در قالب تفسير و نوشتار همواره امکان تفاسير ناهمگون را می‌پذيرد؛ زيرا فصاحت و بلاغت افراد يا نويسندگان دارای درجات و در نهايت گوناگون می‌باشد.

نتيجتا قرار منع تعقيب آقای بازپرس مطابق با موازين شرعی و قانونی صادر شده و از اين حيث قابل خدشه نمی‌باشد. ضمن مردود دانستن اعتراض، عينا قرار آقای بازپرس تاييد می‌شود. رای صادره حضوری و قطعی است و قابل تجديدنظرخواهی نيست.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"ايران" رفع توقيف شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016