دوشنبه 17 مهر 1385

واشنگتن تايمز: تصويب لايحه‌ اعمال تحريم عليه ايران در کنگره‌ آمريکا پيامی جدی برای روسيه و چين بود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


واشنگتن تايمز در مطلبی نوشت که تصويب لايحه‌ی اعمال تحريم عليه ايران در کنگره‌ی آمريکا پيامی جدی برای روسيه و چين بود که نقش های مهمی را در برنامه‌های هسته‌يی و موشکی ايران ايفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اين روزنامه ادامه داد: قانون حمايت و ‌آزادی ايران هرگونه شرکتی را که به برنامه‌های هسته‌يی، انتقال سلاح‌ها و موشک‌های متعارف پيشرفته به ايران کمک می‌کنند از حضور در بازارهای مالی آمريکا منع می‌کند.

تصويب اين قانون در کنگره‌ی آمريکا و امضای آن به وسيله‌ی جورج بوش پيامی جدی را برای روسيه و چين ارسال کرد که نقش‌های برجسته‌يی را در کمک به برنامه‌های موشکی و هسته‌يی ايران ايفا می‌کنند و همچنين اهرم فزاينده‌يی را برای تلاش در جهت متقاعد ساختن بانک‌های بين‌المللی، قطع ارتباطشان با تهران تا زمانی که اين کشور تغيير رفتار دهد، در اختيار دولت بوش قرار داد.

واشنگتن تايمز افزود: چند روز پس از تصويب اين قانون رسانه‌های ايرانی گزارش دادند که مذاکرات جمهوری اسلامی و ژاپن درباره‌ی توافق برای توسعه‌ی يکی از حوزه‌های نفتی بزرگ ايران به هم خورده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سناتور جمهوری‌خواه، ريچارد لوگار که رياست کميته‌ی روابط خارجی مجلس سنای آمريکا را برعهده دارد با اين مساله مخالف بوده همچنين در ماه ژوئن وزارت امور خارجه‌ی آمريکا گلايه کرده بود که اين معيار باعث بروز شکاف ميان آمريکا و اروپايی‌ها خواهد شد و نيز انعطاف ديپلماتيک ما را محدود خواهد کرد.

اما پس از گذشت زمان و مشاهده‌ی آنکه در تلاش‌هايی ديپلماتيک با ايران احتمال کمی برای موفقيت وجود دارد، دولت آمريکا از مخالفت با اين مساله دست برداشت و کار بر روی لايحه‌ی تحريم‌ها که سناتور ريک سانتاروم ارايه کرده بود را آغاز کرد.

روسيه و چين همواره در حمايت از تلاش‌های آمريکا برای اعمال تحريم عليه ايران اکراه داشته‌اند.

Copyright: gooya.com 2016