شنبه 29 مهر 1385

کيوان صميمی، مدير مسئول نشريه توقيف شده "نامه": می خواهند بعد از يکدست شدن حاکميت، مردم را نيز يکدست کنند، ادوارنيوز

ادوارنيوز: کيوان صميمی مدير مسئول نشريه توقيف موقت شده "نامه" گفت: عده ای می خواهند علاوه بر يکدست شدن حاکميت، مردم را نيز يکدست سازی کنند.
کيوان صميمی با انتقاد از برخوردهای انجام شده با فعالان دانشجويی و همچنين برخوردهای انجام شده با انجمنهای اسلامی علی الخصوص انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنيک (امير کبير) گفت: اين روزها اخبار مختلف و نگران کننده ای از محروميت از تحصيل دانشجويان ستاره دار ، احکام تعليق در کميته های انضباطی، محکوميت دانشجويان به جزای نقدی و تهديد و ارعاب دانشجويان دانشگاه پلی تکنيک به گوش می رسد و به نظر می رسد می بايست واکنشهای فعالانه تری از سوی فعالان سياسی و اجتماعی در قبال اين رفتارهای حاکميت صورت گيرد.

کيوان صميمی با اشاره به مبارزات دانشجويی در دوران رژيم شاه گفت: در آن زمان نيز اعتراضات دانشجويی و بازداشت دانشجويان اتفاق می افتاد اما کسی به اين دليل از تحصيل محروم نمی شد. صميمی گفت: اينجانب خود به دليل اعتراض دانشجويی به سفر ريچارد نيکسون به تهران بازداشت شدم و در جريان آن اعتراض دانشجويی ، دانشجويان به اتوموبيل حامل شخص اول مملک(شاه) سنگ و اجر پرتاب کردند و به همين دليل به ۳ ماه زندان محکوم شدم و بعد از طی دوران محکوميت از زندان آزاد شده و به سر کلاس درس بازگشتم و روال در آن رژيم به گونه ای بود که دانشجويان محکوم شده در دادگاه، آن هم به دليل فعاليت‌هايی همچون اعتراض خشونت‌آميز به شخص اول مملکت باز هم حق تحصيل داشتند و اين تضييعات انجام نمی شد. چه برسد به حال که دانشجويان تنها به دليل فعاليت سياسی در دانشگاه از ادامه تحصيل محروم شده اند

صميمی ادامه داد: البته به هيچ عنوان قصد پوشاندن جنايات رژيم گذشته را ندارم و تا اخر عمر اين جنايات را به خاطر خواهم داشت اما به قول ايت الله منتظری بعضی افراد در حاکميت فعلی چنان عمل کرده اند که روی شاه را نيز سفيد کردند.

مديرمسئول نامه با اشاره به گرايش بعضی افراد در کشور به سلطنت طلبی گفت: مسئوليت اين رفتار و همچنين رواج بی دينی و پايمال شدن اصول اخلاقی به عهده ربع قرن عملکرد حاکميت فعلی است، متوجه کسانی است که به نام دين هر امری را که به حفظ حکومت کمک می کند انجام می دهندو چون حفظ حکومت را اوجب واجبات می دانند اين رفتار برايشان طبيعی نيز هست.

کيوان صميمی در پاسخ به اين سوال ادوار نيوز که حاکميت دليل خود برای برخورد با انجمنهای اسلامی را فاصله گرفتن انها از اسلام می داند گفت:اساسا تشکيل انجمن الف يا انجمن ب ارتباطی به حاکميت ندارد که حال بخواهد مشروعيت خود را از دولت بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دوران قبل نيز انجمنهايی بودند و احتياجی نداشتند که حکومت آنها را به رسميت بشناسد حال انجمن می خواهد فرهنگی باشد يا اسلامی و در اينجا اسم مهم نيست و اين ايرادات بنی اسراييلی بهانه ای است که می خواهند بر اساس آن جنبش دانشجويی را از عرصه عمومی کشور خارج کنند. و البته هدف آقايان تکرار چيزی شبيه به انقلاب فرهنگی است که متاثر از انقلاب فرهنگی چين است و يکسان سازی و يکدست سازی دانشجويان را نشانه گرفته اند تا به خيال خودشان همه از صافی عبور کنند و می خواهند بعد از يکدست شدن حاکميت مردم را نيز يکدست ويک شکل کنند. صميمی با اشاره به تجربه انقلاب فرهنگی در دهه ۶۰ گفت: حتی آن زمان هم با وجود آن اتوريته ها و ان کاريزمای بالا و وجود افرادی که به غلط کاملا جذب ان اتوريته ها شده بودند انقلاب فرهنگی شکست خورد زيرا با ساختارهای عينی جامعه شناختی مطابقت نداشت.

مديرمسئول نامه گفت: آقايان اگر در مدعای دينداری خود صداقت دارند لا اقل از پيامبر اسلام درس بگيرند که بعثت خود را در جهت حفظ کرامتهای اخلاقی می داند. صميمی ادامه داد: البته اين حرفها را افرادی که در حوزه های علميه هستند و درد دين دارند بايد بزنند و نبايد به حکومتيان اجازه دهند تا به نام دين دست به هر عملی بزنند. حوزه های ما بايد در جهت پاک نگاه داشتن دين و جدايی دين از حکومت تلاش کنند. و همه ما نيز بايد در جهت احقاق حقوق بشر و حقوق دانشجويانی که حق تحصيل از ايشان سلب شده است تلاش کنيم.

Copyright: gooya.com 2016