دوشنبه 27 آذر 1385

تجمع جمعي از كارمندان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ايسنا

جمعي از كارمندان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي‌ صبح امروز در محل ساختمان شماره يك اين سازمان در خيابان وليعصر دست به تجمع زدند.

به گزارش ايسنا اين كارمندان به كاهش حقوق‌ها و وجود آنچه تبعيض در اين سازمان و بازنشستگي‌هاي زودهنگام و حذف برخي تسهيلات براي كارمندان عنوان مي‌كردند اعتراض كردند.

يكي از تجمع‌كنندگان گفت: متاسفانه برخي مسوولان جديد آشنايي اندكي با كار‌هاي فرهنگي دارند. از اين رو كاركنان اين سازمان متاسفانه دغدغه كار‌هاي فرهنگي را از دست داده‌اند و دائما مشغوليت‌هاي ذهني در مورد كاهش حقوق، خطر اخراج و مواردي از اين دست دارند.

وي نبود يك ساختار حقوقي ثابت در اين سازمان كه ناشي از تعويض پي در پي مديران اين سازمان بوده است را دليل اصلي اين اعتراض‌ها دانست و اضافه كرد: در فيش‌هاي حقوقي جديد، حداكثر اضافه كاري آقايان 120 ساعت و خانم‌ها 40 ساعت در نظر گرفته شده است كه با توجه به مبلغ هزار تا 1200 تومان در ساعت، مجموع آن مبلغ ناچيزي مي‌شود و همين مبلغ هم به بهانه‌هاي گوناگون پرداخت نمي‌شود.

يكي ديگر از تجمع‌كنندگان به نحوه اعزام‌هاي اين سازمان به خارج از كشور اعتراض كرد.

وي كاهش ناگهاني حقوق‌هاي كارمندان را كه باعث به هم ريختگي برنامه‌هاي زندگي كارمندان مي‌شود را يكي از دلايل اين تجمع ذكر كرد و گفت: با توجه به اينكه اكثر اين افراد از دل سوزان انقلاب و نظام هستند شايسته نيست كه اين گونه تحت اجحاف‌هاي اقتصادي قرار بگيرند.

وي اضافه كرد: اعتراض اصلي ما به تبعيض در حقوق‌هاست هنگامي‌ كه از حقوق كارمندان كم مي‌شود از حقوق مديران هم بايد كم شود به طور مثال حقوق يكي از مديران در اين ماه بالاي يك ميليون تومان بوده است كه در مقايسه با حقوق كارمندان بسيار بالاست.

شركت‌كنندگان در اين تجمع از نحوه برخورد‌هاي مسوولان سازمان انتقاد كردند و از حضور نيافتن آنها در جمع تجمع‌كنندگان گلايه كردند.

يكي از بانوان شركت‌كننده در اين تجمع به خبرنگار ايسنا گفت: متاسفانه مدتي است كه خانم‌ها با مدرك و سابقه كار يكسان با آقايان، كمتر از آن‌ها حقوق مي‌گيرند. اين در حالي است كه حق مسكن خانم‌ها و آقايان مجرد قطع شده است و حداكثر اضافه كار آن‌ها هم به 40 ساعت كاهش يافته است. ضمن اين كه تعديل نيرو هميشه در بخش خانم‌ها صورت مي‌گيرد و در زمينه اعزام‌ها هم هميشه آقايان به خارج از كشور اعزام مي‌شوند.

يكي ديگر از بانوان شركت‌كننده در اين تجمع در اعتراض به وضعيت شغلي‌اش گفت: ما كارمندان رسمي‌ اين سازمان هستيم و احقاق حقوق خود را خواستاريم. من به عنوان يك كارمند رسمي‌ با 11 سال سابقه كار 203 هزار تومان حقوق گرفته‌ام با كاهش حق مسكن به مبلغ 120 هزار تومان و اضافه كاري‌ها از 175 ساعت به 40 ساعت حقوق‌ها با افت شديدي مواجه شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين تجمع در نهايت با حضور يكي از مديران سازمان كه حامل پيام عراقي ـ‌ رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي‌ ـ بود پايان يافت.

رييس سازمان ظاهرا قول داده بود كه براي حل اين مشكلات با كارمندان معترض همكاري شود. گويا وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ نيز نظر مساعد خود را براي حل اين موضوع ارائه كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع جمعي از كارمندان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016