یکشنبه 8 اردیبهشت 1387

اعتصاب خط لوله بریتانیایی را بست، بی بی سی

انتقال نزدیک به یک سوم نفت و گاز بریتانیا از دریای شمال، به خاطر اعتصاب کارمندان پالایشگاه نفت اسکاتلند متوقف شده است.

دولت بریتانیا از صاحبان خودروها مصرانه خواسته است نگران نشوند و اقدام به ذخیره بنزین نکنند.

مقامات اسکاتلند تاکید دارند که بنزین به اندازه کافی موجود است اما درصددند بنزین اضافی را از اروپا وارد کنند.

حدود 1200 تن از کارمندان پالایشگاه "گرینجموت" اسکاتلند در اعتراض به تغییراتی که قرار است در برنامه بازنشستگی آنها به اجرا درآید، دست به اعتصابی دو روزه زده اند و از کارفرمایان خود خواسته اند تا از اجرای این تغییرات صرف نظر کنند.

مقامات اتحادیه کارگری گفته اند این اولین بار است که در پالایشگاه نفت اسکاتلند اعتصابی رخ داده و رفتار مدیران شرکت "اینیئوس"، صاحبان این پالایشگاه را "خجالت آور" توصیف کرده اند.

کالین بلین، گزارشگر بی بی سی در محل گرینجموت، می گوید کارکنان این پالایشگاه افرادی حرفه ای هستند (تکنیسین و مهندس)، که می گویند هدف حمله مدیران شرکتی قرار گرفته اند که تلاش دارد برنامه کاهش هزینه های خود را به زور به اجرا درآرود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اعتصاب کنندگان روز یکشنبه (27 آوریل)، در محل مجتمع گرینجموت تظاهرات کردند. به گفته گزارشگر بی بی سی در جریان این تظاهرات کوتاه مدت یک صد و پنجاه اعتصاب کننده با حمل پلاکارد و دست زدن رهبران خود را مورد ترغیب و حمایت قرار دادند.

مدیریت پالایشگاه اسکاتلند می گوید که اتحادیه کارگری موضعی ناپایدار داشته است و تغییراتی که برای برنامه بازنشستگی کارمندان این شرکت در نظر گرفته شده فقط شامل افرادی می شود که در آینده توسط این شرکت استخدام خواهند شد.

در همین حال، "پت رفرتی"، از اعضای اتحادیه کارگری در اسکاتلند، در گفتگو با بی بی سی ادعاهای شرکت اینیئوس را که گفته است از سرگیری فعالیت این پالایشگاه سه هفته وقت لازم دارد، رد کرد و گفت که این ادعا برای "ترساندن" کارمندان و مردم است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب خط لوله بریتانیایی را بست، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016