دوشنبه 23 بهمن 1385

اطلاعاتی در خصوص جلسه سه ساعته اعضای کميسيون فرهنگی با احمدی نژاد، ايرانيوز

سروری ، خادم و هدايت خواه : عملکرد سازمان ميراث فرهنگی محور سخن نمايندگان بود


چهارشنبه شب گذشته اعضای کميسيون فرهنگی مجلس با محمود احمدی نژاد رئيس دولت نهم ديدار و گفت و گو کردند و انتقادات از سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری به عنوان محور مباحث اين جلسه بررسی شد.


به گزارش خبرنگار ايرانيوز پرويز سروری نماينده تهران با بيان اينکه جلسه خوبی با احمدی نژاد برگزار شد اظهار داشت: نمايندگان بحث نسبتاً جدی را در رابطه با عملکرد سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری داشتند و اکثر اعضای کميسيون وضعيت فعلی اين سازمان را مبهم می‌دانند چون هيچ گزارش شفافی در رابطه با سازمان ميراث فرهنگی ارائه نمی شود.

وی ادامه داد: رئيس جمهور از اعضای کميسيون فرهنگی خواست تا برای برون رفت از وضعيت فعلی ارتباط فعال تری با سازمان ميراث فرهنگی داشته باشند و او نيز از مسئولان سازمان خواهد خواست برای رفع سو تفاهمات! تعامل خود را با مجلس بيشتر کند.

ستار هدايت خواه عضو شورای مرکزی فراکسيون اکثريت مجلس نيز در اين رابطه بيان داشت: در جلسه سه ساعته با رئيس جمهور پس از ارائه نقطه نظرات نمايندگان در حدود يک ساعت نيز احمدی نژاد در رابطه با مسائل گوناگون فرهنگی سخن گفت. وی(احمدی نژاد) از ديدگاه‌های نمايندگان استقبال کرد و در مجموع فضای بسيار خوبی وجود داشت .
نماينده ناوبويراحمد خاطر نشان کرد: احمدی نژاد در اين ديدار از نمايندگان خواست برای ساماندهی نهادهای فرهنگی و تبليغی اقدام کنند و نمايندگان نيز دغدغه‌های خود را در رابطه با بودجه ريزی بخش فرهنگ و سالم سازی فضای فرهنگی جامعه مطرح کردند.

وی ادامه داد: دررابطه با سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری نيز نمايندگان نظرات خود را ارائه دادند, اما احمدی نژاد دراين رابطه چندان وارد نشد وتنها اعلام کرد که همه همکاران دولت از افراد متدين هستند و هيچ سو سابقه ای ندارند و همه به کار علاقه مندند.
اميررضا خادم عضو ديگر کميسيون فرهنگی که در جلسه با احمدی نژاد در انتقاد از سازمان ميراث فرهنگی سخن گفته بود با بيان اين که برگزاری جلسات دولت و مجلس در بهبود تعامل تاثير دارد گفت: جلسه شورای عالی ميراث فرهنگی متاسفانه برگزار نشده است درحاليکه بسياری سازمان ها و وزارتخانه ها در مورد ميراث فرهنگی وظايف و اختياراتی دارند اما مسولان فعلی اين سازمان با اين توجيه که خودمان کارها را انجام می دهيم از برگزاری اين جلسه خودداری می‌کنند.
وی تاکيد کرد: همچنين سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری در زمينه واگذاری اجرای طرح ها به بخش خصوصی مورد انتقاد است چون در صورتی که اجرای برنامه ها هم به عهده بخش دولتی يا سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری باشد امکان رقابت بخش خصوصی از بين خواهد رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده مردم تهران در خانه ملت يادآور شد: البته احمدی نژاد نسبت به اين انتقادات پاسخ نگفت اما با توجه به يادداشت برداری او در تمام مدت جلسه اميدواريم نسبت به تغيير رفتار مسئولان سازمان ميراث فرهنگی اقدام کند.

وی با بيان اينکه بودجه بخش فرهنگ از ديگر مسائل مطرح شده در جلسه با رئيس جمهور بود گفت: بودجه جاری دولت در سال ۸۶ در حدود ۱۱ درصد رشده کرده در حاليکه بودجه بخش فرهنگ ۹ درصد زياد شده است بنابراين با توجه به اينکه بخشی از اعتبارات بخش فرهنگ هزينه‌های جاری است دولت بهتر بود بودجه بيشتری را به فرهنگ اختصاص دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعاتی در خصوص جلسه سه ساعته اعضای کميسيون فرهنگی با احمدی نژاد، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016