یکشنبه 12 فروردین 1386

تجمع برخی از تشکل های دانشجويی مقابل سفارت انگليس در تهران، ايسنا

دانشجويان معترض:
کمترين خواسته نسل سوم انقلاب تعطيلی جاسوسخانه انگليس است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

اعضای برخی تشکل‌ها و اتحاديه‌های دانشجويی، امروز هم‌زمان با روز جمهوری اسلامی ايران در اعتراض به تجاوز اخير ۱۵ نظامی انگليسی به آبهای خليج‌فارس مقابل سفارت انگليس در تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) دانشجويان در اين تجمع علاوه بر پرچم ايران، پلاکاردهای اعتراض آميزی را نسبت به تجاوز انگليسی آب‌های خليج فارس در دست داشتند و خواستار برخورد شديد ايران با اين ۱۵ نظامی انگليسی شدند.

همچنين در ادامه‌ مراسم نمايندگان اتحاديه‌های دانشجويی به ارائه نظرات خود در اين باره پرداختند و جوسازی اخير رسانه‌های غربی درباره‌ دستگيری اين ۱۵ نظامی انگليسی را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان همچنين پلاکاردهايی با عناوين زير در دست داشتند:

- سفيران کشورهای اروپايی سازشکار را از ايران اخراج کنيد.

- بوش جنايت می‌کند، بلر حمايت می‌کند.

- مرگ بر آمريکا و انگليس؛ مناديان دروغين صلح در دنيا.

- مرگ بر آمريکا و انگليس و دو جرثومه‌ی خبيث

- دانشجوی مسلمان به پا خيز، به پا خيز

- تحريم‌مان کنيد، دنيا نبوغ جوان ايرانی را درک کند.

- يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا.

- ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

- سفير انگليس را از ايران اخراج کنيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تجمع‌کنندگان همچنين با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمريکا"، "مرگ بر انگليس"، "مرگ بر اسراييل"، لبيک يا حسين"، "حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "جاسوسی انگليسی محکوم بايد محکوم گردد"،‌ "ای رهبر آزاده آماده‌ايم، آماده‌"، "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند که جواب دهد" و "خمينی شاهد باش ما اعتراض کرديم"، تجاوز برخی از نظاميان انگليسی به حريم آبهای ايران در خليج فارس را محکوم کردند.

مهدی بلوکات ـ دبير اتحاديه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌های کشور ـ در اين تجمع اظهار کرد: در صورتی که انگليس به ياوه‌گويی‌های خود ادامه دهد اين سفارت را به اشغال خود در می‌آوريم و اگر به اين سبک و سياق ادامه دهند آن روز دور نيست که تکرار واقعه‌ ۱۳ آبان ۵۸ را شاهد باشيم.

اين فعال دانشجويی خطاب به دولت جمهوری اسلامی ايران گفت: مبادا ذره‌ای از اصول خود عدول کنيد، ما از آقای احمدی نژاد می‌خواهيم مجدانه از عزت و تماميت ارضی ايران دفاع کند و تا زمانی که دولت انگليس عذرخواهی نکرده نرمشی نشان ندهد.

وی گفت: متاسفانه انگليس به عنوان نماينده جريان استکبار هنوز در تهران سفارتخانه دارد ما مجدانه از دولت می‌خواهيم سفارت اين کشور در ايران را تعطيل و سفير آن را اخراج کند.

بلوکات يادآور شد: ما تا آخرين قطره خون خود در سنگر دانشگاه و اگر نياز باشد در عرصه‌های ديگر فعال خواهيم بود.

در ساعات اوليه اين تجمع حضور نيروی انتظامی و پليس ضد شورش و همچنين خبرنگاران و رسانه‌های داخلی چشمگير بود.

بنا به گزارش ايسنا، پس از پايان اين تجمع و قرائت قطعنامه برخی از تجمع‌کنندگان چندين بار مواد محترقه و سنگ به داخل سفارت انگليس پرتاب کردند و شعار می‌دادند "الله اکبر"، "مرگ بر اسراييل،"‌ "مرگ بر آمريکا و انگليس"، "سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، "دانشجو می‌ميرد ذلت نمی‌پذيرد"، "مرگ بر سازشکار"، "نه سازش نه تسليم، نبرد با انگليس" و "هيهات من الذله".

تجمع‌کنندگان همچنين در واکنش به ممانعت پليس از نزديکی آنان به در سفارت شعار می‌دادند "نيروی انتظامی حمايت حمايت". آنها چندين بار نيز به قصد نزديک شدن به ديوار سفارت به حلقه‌ پليس هجوم آوردند که اين امر باعث درگيری بين تجمع‌کنندگان و نيروی انتظامی شد.

در انتهای اين تجمع قطعنامه‌ دانشجويان در اعتراض به تجاوز نظاميان انگليسی به حريم آب‌های جمهوری اسلامی ايران به شرح زير قرائت شد:

«‌ برگ برگ تاريخ ملت ايران شاهد خباثت ذاتی دولتمردان انگليس در عرصه‌های گوناگون سياسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی است. ردپای کثيف اين جرثومه‌ فريب در صفحات تاريخی ملت سنگينی می‌کند.

اما امروز فرزندان ۱۳ آبان به انقلابی سوم می‌انديشند تا در مقابل سکوت سوال برانگيز شورای به اصطلاح امنيت در قبال حمله مزدوران وحشی انگليسی به کنسول‌گری ايران و بصره عراق و تجاوز مسلم جهان‌خواران آمريکايی - که همان سگ زردی است برادر شغال - به کنسول‌گری ايران در اربيل و بغداد و به گروگان‌گرفتن ديپلمت‌های بی‌دفاع کشورمان پاسخ قاطع و متجاوزان و قاصبان بلاد اسلامی بدهند.

اکنون ما دانشجويان عضو تشکل‌های اسلامی حاضر در اين تجمع به نمايندگی ميليون‌ها دانشجوی مسلمان ايرانی مواضع خود را به شرح زير اعلام می‌داريم:

۱- جنبش دانشجويی مسلمان از دولت ايران می‌خواهد بدون توجه به فشارهای موجود جوامع بين‌المللی که اين روزها به تمام افکار مردم آزاده‌ دنيا اثبات کرده است که مدافع حقوق عده‌ای خاص هستند و نه برقرار کننده عدل و حقوق ملت‌ها با متجاوزان سوم فروردين ارورند بر اساس اصل اسارت نظاميان متجاوز خارجی عمل کرده و تمام اين متجاوزان در خاک پاک ايران مجازات شوند و حتی از آزادسازی تنها نظامی زن انگليسی که با نگاه مثبت ايرانيان طبق آموزه‌های اسلامی و به احترام شان زن و جايگاه مادر احتمال است به دليل ايجاد جنگ روانی و غوغاسالاری رسانه‌ای که از طرف روباه انگليس به راه افتاده خودداری کند و اجازه هرگونه ملاقات مسوولان کنسول‌گری دولت متجاوز را با متجاوزان تا زمانی که دولت انگليس رسما از جمهوری اسلامی عذرخواهی نکرده ندهند.

۲- ما دانشجويان ايرانی ضمن سپاس و قدردانی از مرزبانان غيور دريايی کشور عزيزمان که با حضور آگاهانه و هشيارانه‌ خود طمع اقتدار ملت ايران به مذاق متجاوزان و هم پيمانانشان چشاندند به دولتمردان انگليس هشدار می‌دهيم از هياهو و غوغا سالاری و انجام جنگ روانی جلوگيری کرده و آنها بايد بر جامعه جهانی متعهد و متضمن شوند تا ديگر به حريم جمهوری اسلامی ايران تجاوز نکنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۳- سوال ما دانشجويان از نهادهای حقوقی و بين‌المللی اين است که چه اتفاقی در دنيا در حال رخ دادن است که اين مجامع و نهادها فقط در مقابل منافع چند کشور خاص اعلام موضع می‌کنند و حق ديگر ملت‌ها را اين نگهبانان حقوق ملت‌ها زير پا می‌گذارند و زمانی که ديپلمات ايرانی که در قوانين بين‌المللی از مصونيت برخوردارند گروگان گرفته می‌شوند و هيچ صدايی از آنها در نمی‌آيد اما زمانی که نظاميان انگليس به حريم کشور ما تجاوز می‌کنند اقدام به صدور بيانيه می‌کنند؟ لذا ما دانشجويان بيانيه اخير شورای کزايی امنيت در خصوص تجاوز نظاميان انگليسی به آب‌های کشورمان را سندی ديگر بردست نشاندگی و ناکارآمدن اين شورا در قبال وظايف صريح در منشور ملل متحد دانست و آن را دقيقا بر خلاف روح اين منشور تلقی و محکوم می‌کنيم.

۴- ما دانشجويان ايران اسلامی با استناد به دخالت‌ها و خيانت‌های تاريخی دولت خبيث انگليس و محرز بودن دخالت‌های اخير مذدوران انگليس بر خرابکاری‌ها و انفجارات خوزستان، حمايت همه جانبه آنها از اشرار در اقصی نقاط ميهن، به ويژه سيستان و بلوچستان و همچنين سابقه سياه اين دولت بر دشمنی با جهان اسلام همچون نقش دولت انگيلس در تشکيل غده سرطانی جهان اسراييل جنايتکار و پناه‌دادن به مرتد ملعونی همچون سلمان رشدی، تعطيلی جاسوسخانه، جاسوس پير انگليس در خيابان استانبول تهران که کسوت سفارتخانه‌ بر تن خويش کرده است را کمترين خواسته جدی وارثان و نسل سوم انقلاب اسلامی می‌دانيم.»

به گزارش ايسنا در انتهای اين متن اسامی بسيج دانشجويی، دفتر تحکيم وحدت (طيف شيراز) اتحاده انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل، جامعه‌ اسلامی دانشجويان، جنبش عدالتخواه دانشجويی و اتحاديه‌ تشکل‌های دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان دانشجويان ايران، مجمع دانشجويان دانشگاه آزاد و مجمع صنفی نشريات دانشجويی به عنوان امضاکنندگان اين قطعنامه آمده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع برخی از تشکل های دانشجويی مقابل سفارت انگليس در تهران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016