دوشنبه 10 اردیبهشت 1386

حضور ايران در اجلاس شرم الشيخ و سفر لاريجانی به عراق، ايرنا

بغداد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۲/۱۰‬
دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان ظهر روز دوشنبه پس از ديدار با هوشيار زيباری وزير خارجه عراق با حضور در يک کنفرانس مطبوعاتی تصريح کرد خاستگاه دولت عراق اراده مردمی است.

به گزارش ايرنا از بغداد علی لاريجانی در اين کنفرانس افزود : دولت عراق کاملا قانونی و مشروع است و تمامی کشورها لازم است از آن حمايت کنند.

وی با اشاره به اختلافات موجود ميان گروههای سياسی عراق گفت : مشکلات و اختلافات بايد در سايه دموکراسی حل شود.

لاريجانی در ادامه با ابراز اميدواری نسبت به استقرار هرچه سريعتر صلح و آرامش در عراق با اراده ملت و توانايی در خور تحسين دولت اين کشور افزود : ما حمايت کامل خود را دولت قانونی عراق اعلام می‌کنيم و آماده‌ايم در تمامی زمينه‌ها از جمله مسايل امنيتی با دولتمردان اين کشور همکاری کنيم.

وی شرابط کنونی عراق را حساس خواند و افزود : ملت مظلوم عراق بيشترين آسيب را از وجود ناامنی و فعاليتهای تروريستی در اين کشور متحمل می‌شوند و راهکارهای منطقه‌ای و بين‌المللی برای خاتمه اين مشکلات بايد هرچه سريعتر به کار گرفته شود.

لاريجانی در پايان تصريح کرد : ما اعتقاد داريم که اجلاس شرم الشيخ فرصتی را برای تمامی شرکت‌کنندگان برای حمايت از دولت عراق فراهم خواهد آورد.

بر اساس اين گزارش هوشيار زيباری وزير امور خارجه عراق نيز در اين کنفرانس مطبوعاتی از سفر دبير شورای عالی امنيت ملی ايران به بغداد قدردانی کرد.

وی افزود : آقای لاريجانی در اين سفر خبر شرکت ايران در اجلاس شرم الشيخ را برای ما به ارمغان آورد و ما از اين مشارکت بسيار خرسند شديم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به گفت و گوهای انجام شده تصريح کرد : جمهوری اسلامی ايران در اکثر زمينه‌ها با مسوولان عراق اتفاق نظر دارد و اعتقاد داريم که اين همکاری بايد ميان ما با ساير کشورها نيز وجود داشته باشد.

زيباری در پايان اين کنفرانس گفت : جمهوری اسلامی ايران دارای نقش ارزنده‌ای در منطقه است و گسترش روابط ميان تهران و بغداد به نفع دو کشور خواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حضور ايران در اجلاس شرم الشيخ و سفر لاريجانی به عراق، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016