دوشنبه 24 اردیبهشت 1386

پدر زينب پيغمبر زاده: زندان از خيابان های اين شهر امن تر است، کانون زنان

«در احضار تلفنی زينب،به من گفته شد که او را با خودم به دادگاه ببرم وگرنه دستگيرش می کنيم.»
اين را محمود پيغمبر زاده ،پدر زينب ، ختر ۲۴ ساله ، فعال حقوق زنان و خبرنگار صفحه زنان روزنامه سرمايه می گويد که از دوشنبه گذشته در زندان اوين است. محمود پيغمبرزاده خود برای گفت وگو اعلام آمادگی کرده بود.البته گفت و گو با او بيشتر شبيه درد دل بود تا مصاحبه.

در ميان حرف هايش دايما تاکيد می کند که زينب دانشجوی جامعه شناسی است و اگر او با آسيبها و مسائل برخورد نکند ،چه کسی بايد اين حرفها را بگويد؟

او بعدازظهر جمعه به ميان همکاران فرزندش در روزنامه سرمايه آمد . از نبودن دخترش دلتنگ بود:"شايد زينب در زندان روحيه خوبی داشته باشد اما خواهر و برادرش زندانی ترند. چون خيلی نگرانش هستند"
می گويد:« من به زينب و همفکرانش حق می دهم و مخالف فعاليت هايشان نيستم.شعور نسل امروز بيشتر از نسل ماست.»

«فکرم اينقدر مشغول است که نمی توانم مطالب را طبقه بندی کنم.»پدر زينب با گفتن اين جمله ادامه می دهد :«به زينب گفتم کار را پيچيده نکن و به دادگاه برو.اما او گفت احضار تلفنی قانونی نيست تا اينکه چند روز بعد بالاخره احضاريه کتبی آمد.»

زينب به همراه ۳۲ تن از فعالان جنبش زنان روز ۱۳ اسفند مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواسته شان هم تنها حمايت از همفکران شان بود که آن روز به دادگاه احضار شده بودند.اين ۳۳ نفر دستگير شدند و حالا يک به يک به دادگاه احضار می شوند.۱۸ ارديبهشت هم زينب احضار شد و مستقيم به بند عمومی زندان اوين برده شد ؛تنها به بهانه نداشتن وثيقه... اما پدر تاکيد می کند که مانند دفعه پيش به استقبالش می رود و با آغوش باز پذيرای دختری می شود که به خاطر آرمان هايش هزينه می دهد.

پدر از صبح سه شنبه و زمان دادگاه خبر نداشت:«فردای روزی که احضاريه کتبی آمد ،زينب بدون اينکه به من بگويد به دادگاه رفته بود و همان روز دستگير ش کردند. به من نگفت چون نمی خواست که به نگرانی های من اضافه کند»

او در مورد سپردن وثيقه برای آزادی زينب می گويد:«به دادگاه گفتم وثيقه ندارم و اجاره نشين هستم ضمن اينکه زينب جرمی مرتکب نشده است که برای آزادی اش وثيقه گذاشته شود ؛آنها فيش حقوقی مرا ديده اند می توانند مبلغ دريافتی من را ببينند. من توانايی اين را ندارم که وثيقه بگذارم تا زينب آزاد شود. اگر از سهام عدالت وعده داده شده توسط دولت احمدی نژاد چيزی به من پرداخت کنند آماده هستم.»
پدر زينب از دغدغه های خود و فرزندانش می گويد:«برای بچه هايم هم پدر بوده ام هم مادر.فقط اين را می دانم که در ايران زندگی می کنم و نبايد با ما اينگونه برخورد شود.»

او با انتقاد از فضای نا امن موجود می گويد:«زندان از خيابان های اين شهر امن تر است.با اين اوضاع ممکن است دوباره قتل های زنجيره ای تکرار شود و فرزندان ما سر به نيست شوند.»

او درباره ی برخوردقاضی پرونده زينب توضيح می دهد:«قاضی به من گفت چرا جلوی کارهای دخترت را نمی گيری ؟ که من پاسخ گفتم اگر دانشجوی رشته جامعه شناسی که با رتبه زير صد وارد دانشگاه شده به فکر مشکلات جامعه خود نباشد ،چه کسی بايد اين کار را بکند؟ ماست بندها به فکر تغيير و بهبود وضعيت جامعه باشند؟»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او از رفتار مسئولان دانشگاه نيز گله می کند:«يک بار از حراست دانشگاه به من زنگ زدند گفتند حيف دخترت نيست که عضو تشکل های دانشجويی شده؟ ومدعی شدند زينب عکس شهدا را در دانشگاه پاره کرده است.اما من پاسخ دادم خودتان اين کار را کرده ايد ما يک خانواده مذهبی هستيم و زينب هرگز به خود اجازه نمی دهد چنين کاری را انجام دهد.»

او ادامه می دهد:«در زمان گذشته دانشگاه ها حامی دانشجويان بودند ولی امروز حراست دانشگاه با سيستم امنيتی مملکت همکاری می کند و در مقابل دانشجويان می ايستد.»

محمود پيغمبرزاده تاکيد کرد:«دختر من هيچ جرمی مرتکب نشده است و تنها دليل بازداشت زينب عدم مراجعه او پس از احضار تلفنی عنوان شده است.مشکل دخترم اين است که با قانون آنقدر آشنايی دارد که بداند احضار تلفنی غيرقانونی است . من به عنوان يک انسان به عقايد دخترم احترام می گذارم.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پدر زينب پيغمبر زاده: زندان از خيابان های اين شهر امن تر است، کانون زنان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016