سه شنبه 12 تیر 1386

مصطفی پورمحمدی: قرار نيست کسی درباره سهميه‌‏بندی بنزين ترديد ايجاد کند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران


وزير کشور خبر منتشر شده در مورد اينکه قيمت پيشنهادی او به مجلس در مورد بنزين آزاد، ليتری ۶۵۰ تومان بوده است را تکذيب کرد.
به گزارش خبرنگار «ايلنا»، «مصطفی پورمحمدی» وزير کشور در حاشيه همايش ملی «کوثر مهر»، در پاسخ به پرسشی در مورد اينکه «آيا بهتر نبود به جای سهميه‌‏بندی، قيمت بنزين را افزايش می‌‏داديد»، گفت: «قرار نيست در کارهای انجام شده و قانونی کسی ترديد ايجاد کند. طبق قانون بايد سهميه‌‏بندی صورت می‌‏گرفت که دولت اين مصوبه را اجرا کرد. در مورد کسانی که مازاد بر سهميه‌‏بندی نياز داشته باشند، فکر کرده‌‏ايم تا إن‌‏شاءالله با ارايه راه‌‏حلی مشکلاتشان برطرف شود.»
وی در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اينکه «چرا بنزين را با قيمت آزاد عرضه نمی‌‏کنيد»، گفت: «فکر نمی‌‏کنم نيازی به اين مساله باشد. مردم به مقداری که نيازشان است، می‌‏توانند از کارت استفاده کنند. اگر عده‌‏ای بخواهند مازاد بر سهميه‌‏بندی استفاده کنند، در آينده نزديک مکانيزم آن را اعلام خواهيم کرد.»
پورمحمدی در پاسخ به پرسش مبنی بر اينکه «گفته می‌‏شود که قيمت پيشنهادی شما به مجلس در مورد بنزين آزاد، ليتری ۶۵۰ تومان است»، گفت: «تاکنون بحثی در مورد قيمت آزاد نشده است که من چيزی بگويم. تنها آقايان از من پرسيدند قيمت بنزين چند است که من در پاسخ قيمت بازار بين‌‏المللی را اعلام کردم و اصلا بحث قيمت بنزين را مطرح نکرده‌‏ايم.»
وی در مورد شايعات موجود پيرامون بحث سهميه‌‏بندی بنزين در جامعه، گفت: «مردم به اطلاعيه‌‏های رسمی و تصميمات دولت اعتماد کنند، چرا که ما صميمانه و صادقانه تصميمات خود را اعلام می‌‏کنيم و توضيح می‌‏دهيم و در جاهايی که با مشکل مواجه می‌‏شويم و يا تاخيری وجود دارد، اعلام می‌‏کنيم.»
پورمحمدی افزود: «در فضای جامعه، عده‌‏ای تحليل‌‏های متفاوتی و حرف‌‏های ديگری می‌‏زنند تا افکار عمومی را تحت تاثير قرار داده و ايجاد ترديد و ابهام کند. افراد با پيام‌‏های کوتاه و شايعه و حرف‌‏هايی که در محافل مختلف می‌‏زنند، برای مردم مشکل ايجاد می‌‏کنند که اگر مردم به صحبت‌‏های مسوولان اعتماد کرده و به تذکرات آنها توجه کنند، دچار تشويش و ابهام نخواهند شد.»
وزير کشور همچنين در پاسخ به پرسش ديگری در مورد افزايش سهميه‌‏ بنزين برای جامعه مطبوعاتی، گفت: «قرار بر اين است که همه مجموعه‌‏ها، اصناف و اقشاری که با کمبود بنزين روبه‌‏رو می‌‏شوند، آن را به شرکت نفت اعلام کنند. البته قرار بود که شرکت نفت نيز يک سايتی را برای اين کار اعلام کند. قطعا هيچ‌‏کس با کمبود مواجه نمی‌‏شود و شما می‌‏توانيد تا يکی در ماه آينده همان سهميه را مصرف کنيد و بعد اعلام کنيد که به اين دلايل سهميه شش ماه را در عرض دو ماه مصرف کرديم که اين دور زمانی ما در مورد اين مساله تصميم‌‏گيری خواهيم کرد.»
وی در مورد کشف خمپاره‌‏ای در «پمپ‌‏بنزين قاسم‌‏آباد تهران»، گفت: «در اين ايام عده‌‏ای فکر می‌‏کنند که با ايجاد بلوا می‌‏توانند به مطامع خود برسند که اين اتفاقات طبيعی است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی همچنين در مورد درخواست خانه احزاب پيرامون تشکيل ميز احزاب در ستاد انتخابات، گفت: «من نيز با اين کار موافقم. بگذاريد فصل انتخابات برسد، چرا که ما حرف زيادی برای گفتن داريم.»
وزير کشور همچنين در پاسخ به پرسشی در مورد رای‌‏گيری مکانيزه در زمان انتخابات، گفت: «رای‌‏گيری مکانيزه به صورت جدی در دستور کار ماست، اما جزييات آن در زمان ديگری توضيح خواهيم داد.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفی پورمحمدی: قرار نيست کسی درباره سهميه‌‏بندی بنزين ترديد ايجاد کند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016