جمعه 16 شهریور 1386

در خصوص فيلترينگ انتخاب، انتخاب


خبرگزاری انتخاب که مدت ۸ سال است فعاليت خود را - ۴ سال در قالب روزنامه و ۴ سال در قالب خبرگزاری اينترنتی - آغاز کرده، برای چهارمين بار در دام فيلترينگ افتاد.

به گزارش روابط عمومی خبرگزاری انتخاب، مصطفی فقيهی مدير مسئول و سردبير خبرگزاری انتخاب، گفت: عصر پنجشنبه صدها خواننده انتخاب در تماس های مکرر خبر از فيلترينگ تازه ترين آدرس «انتخاب» دادند و خواستار پيگيری برای رفع فيلتر اين سايت شدند.

وی گفت: پس از بررسی های انجام شده؛ و بنا به گفته يکی از اعضای مرکز فيلترينگ مخابرات، اين بار خود شرکت مخابرات ايران بر خلاف رويه سابق، اقدام به فيلترينگ سايت انتخاب کرده است.اين اقدام در حالی به وقوع پيوسته که اصولاً مخابرات، صرفاً سايت های غيراخلاقی و مستهجن را فيلتر می کند؛ لذا می توان به ضرس قاطع گفت که فيلنريگ «انتخاب»؛ برای چهارمين بار اقدامی کاملاً سياسی است.

فقيهی اضافه کرد: جای بسی تعجب است که هنوز سيستم و سازمانی مسئوليت توقيف رسانه های اينترنتی را عهده دار است که هنوز قواعد توقيف و فيلترينگ را طبقه بندی نکرده و خود هم جزئيات آن را نمی داند. در حالی که براساس طرح ساماندهی (که انتخاب نيز در اين طرح ثبت نام کرده) راه را برای هر گونه اقدام اين سازمان پيش از توقيف تسهيل کرده است.

مدير مسئول خبرگزاری انتخاب اضافه کرد: وقتی که به طور مثال، «انتخاب» در وبگاه ساماندهی سايت های اطلاع رسانی ثبت نام کرده؛ هرگاه خطايی از «انتخاب» سر زند، قطعاً با توجه به مشخصاتی که برای سايت ساماندهی ارسال شده است، شاکی می تواند ضمن ارسال احضاريه، مدير سايت را به دادگاه احضار کند و در صورت اثبات تخلف، براساس رای دادگاه اقدام به مجازات های مختلف اعم از تذکر، جريمه و در نهايت اقدام به فيلتر سايت کنند، نه اينکه سر خود و بدون گذراندن اين مراحل، سايت مورد نظر را فيلتر کنند.

فقيهی با اشاره به مواضع سايت انتخاب که به دور از درگيری و جناح بندی های سياسی، فعاليت خود را پيگيری می کند، گفت: مسببين فيلترينگ «انتخاب» بگويند و توضيح بدهند که با چه دليل و مدرکی اقدامی چنين غير اخلاقی و غير قانونی می کنند؟

مصطفی فقيهی ضمن اشاره به جايگاه عاملين اصلی فيلترينگ سايت "انتخاب" تصريح کرد:ريشه فيلرينگ انتخاب را می توانيد در اخبار ما جستجو کنيد. "انتخاب" تنها رسانه ای است که خطر جريان متحجرين دينی به رهبری جناب مصباح يزدی را به خوبی تشخيص داده و از اين باب، آژير خطر را به صدا در آورده است. ما معتقديم اين جريان گرچه در انتخابات اخير متحمل شکستی بس سنگين شد، اما همچنان درصدد حمله به عاليترين سطوح نظام است. عامل اصلی فيلترينگ انتخاب هم همين است و شناخت هدف اين جريان از سوی ما باعث مسدود شدن سايت انتخاب شده است.

همين جريان به رهبری يک موسسه آموزشی در قم به رياست جناب مصباح با تحريک و تهديد سازمان های مختلف و جو سازی و شکايات پی در پی به مسوولان ارشد نظام، شرايط فيلترينگ انتخاب را مهيا کردند. به طور مثال اين افراد با تحريک و تهديد دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم ، مسئله لوگوی سايت "انتخاب" را مطرح کرده اند، با وجودی که عزيزان دفتر تبليغاتی از دوستان ما هستند اما در صورت ادامه اين روند، مسائل و اخباری از پشت پرده اين مراودات فاش خواهد شد که به سود هيچ کس نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردبير خبرگزاری انتخاب با اشاره به فيلتر شدن ۴ آدرس «انتخاب» گفت: در سه بار گذشته، هر جا که شکايت برديم ارجاع شديم به سازمانی ديگر.قوه قضاييه ما را به مخابرات ارجاع داد؛ مخابرات ما را به کميته تعيين مصاديق وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد و اين کميته نيز؛ ما را دنبال نخود سياه فرستاد.

وی در پايان ضمن بيان اين مطلب که «فعاليت خود را جدی تر از گذشته ادامه خواهيم داد»؛ خبر از پيگيری جدی وکيل «انتخاب» برای بررسی اقدام غيرقانونی فيلترينگ اين سايت داد و گفت: قطعاً به زودی مشخص خواهد شد که چه کسانی پشت پرده فيلترينگ «انتخاب» هستند و اين بار اقدام قاطع و قانونی ما را خواهند ديد.

گفتنی است؛ در حال حاضر آدرس www.tiknews.org تنها آدرس بدون فيلتر؛ در دسترس کاربران گرامی «انتخاب» است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در خصوص فيلترينگ انتخاب، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016