سه شنبه 20 شهریور 1386

دادگاه علی‌اکبر موسوی خويينی تجديد وقت شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی


دادگاه رسيدگی به اتهامات يکی از نمايندگان مجلس ششم که قرار بود، امروز-سه‌شنبه- برگزار شود، با حضور وکيل مدافع متهم و درخواست استمهال وی، برای ماه آينده تجديد وقت شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران‌(ايسنا)، محمد شريف، وکيل مدافع علی اکبر موسوی خويينی روز سه‌شنبه با حضور در شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومی تهران با ارائه‌ی لايحه‌ای به دادگاه به دليل عدم حضور موکلش که جهت حضور در جلسه دفاع از پايان نامه خود در دادگاه حاضر نشده بود، تجديدوقت دادگاه را تقاضا کرد که قاضی نيز به دليل عدم حضور متهم و نماينده شاکی، اين تقاضا را پذيرفت و دادگاه به ماه آينده موکول شد.

محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به پرونده موکلش تصريح کرد: پرونده اتهامی موکل مرتبط با فعاليت‌های ايشان به عنوان نماينده مردم تهران در مجلس ششم است؛ د‌ر آن دوره موکل به همراه چند تن از نمايندگان مجلس پيگير مسايل زندان‌ها شدند و موکل در رابطه با اظهارنظرهايی که درخصوص اين تکليف نمايندگی انجام داده، تحت پيگرد قرار گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: به نظر می‌رسد که با توجه به اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی مواد ۷۵ و ۷۶ آيين نامه داخلی مجلس، اظهارات موکل در چارچوب وظايف نمايندگی بوده و از اين حيث در مصونيت به سر می‌برده است.

وکيل مدافع موسوی خويينی اظهار داشت: به همين لحاظ در همان دوره مکاتباتی بين رياست وقت مجريه، مقننه و رياست قوه قضاييه درخصوص اين قبيل نمايندگان صورت پذيرفت و مندرجات رسانه‌ها در آن دوره، دلالت دارد که مشمول مصونيت بر اظهارنظرهای موکل مورد پذيرش قرار گرفته است؛ البته اتخاذ تصميم نهايی با قاضی پرونده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه علی‌اکبر موسوی خويينی تجديد وقت شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016