شنبه 24 شهریور 1386

احمد توکلی: کاهش ساعات کاری، غير قانونی است، آفتاب

آفتاب: احمد توکلی، رييس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصميم دولت برای کاهش ساعت کار کارکنان دولت و بانک‌ها در ماه رمضان را غير قانونی دانست.

وی با اشاره به قانونی که در رابطه با ساعت کار وجود دارد، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه‌ی ۱۳۵۹ شورای انقلاب، ساعت کار برای کارگران و کارکنان دولت يکسان و چهل و چهار ساعت در هفته تعيين شده است. در عين حال در تبصره‌ اين مصوبه نيز تنظيم و تقسيم ساعت کار به عهده‌ دولت و واحدهای توليدی گذاشته می‌شود. بنابراين کاهش سقف کار غيرقانونی است.

توکلی با بيان اين که در دولت‌های پيشين چنين اقدامی سابقه نداشته است، خاطرنشان کرد: در سال ۸۰ دولت وقت بخشنامه‌ای را صادر کرد که در آن ساعت کار در روزهای احيا دو ساعت ديرتر شروع می‌شد اما به گونه‌ای نبود که با اين ميزان، ساعت کار کاهش يابد.

به گزارش ايسنا، وی کاهش ساعت کارکنان دولت و بانک‌ها را از چند جهت به ضرر اقتصاد ملی دانست و تصريح کرد: اين اقدام کاهش خدمت توليد را در پی دارد. يکی از عوامل تعيين کننده‌ توليد نيروی انسانی است و بنابراين اگر ساعت کار آن‌ها کم شود کاهش توليد خدمت را در پی داشته و زمان دسترسی ارباب رجوع به کارمندان دولت را تا چهل درصد کاهش می‌دهد.

اين عضو کميسيون برنامه و بودجه‌ و محاسبات مجلس با اشاره به ۴ ساعت کاری در اداره‌ها خاطرنشان کرد: اين اقدام زمان مشترک با کشورهای خارجی و به خصوص اروپا را نيز به شدت کاهش می‌دهد چرا که ما در شرايط عادی روزهای پنج‌شنبه را نيمه وقت کار می‌کنيم و روز جمعه را هم تعطيل هستيم؛ بنابراين با توجه به اين که کشورهای اروپايی روزهای شنبه و يک‌شنبه تعطيل هستند، در حقيقت سه روز و نيم ارتباط تجاری و بانکی و اداری ما مختل خواهد شد.

او تنظيم تقسيم کار در واحدهايی که سه نوبت کار می‌کنند را نيز دچار مشکل دانست زيرا در بيمارستان‌ها و کارخانه‌ها که هزينه‌ توليد را افزايش می‌دهند، تنظيم چنين ساعتی به نفع نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده‌ تهران با بيان اين که پرنشاطی دولت و کابينه‌ دولت نهم در حدی است که جلسات خود را به ساعت‌های ۶ تا ۱۰ صبح انتقال داده‌اند، گفت: دليلی ندارد که چنين دولتی قانون و مسايل اقتصادی و فرهنگی را نقض کند.

وی در پايان ابراز اميدواری کرد تا دولت در تصميم خود سريعا تجديد نظر کند و افزود: کاهش ساعت کار کارکنان دولت و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان چهره‌ ضدنشاط و تحرک را از اين ماه مبارک ترسيم کرده و اتهام ضد توسعه‌يی بودن دين را به اذهان تداعی می‌کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد توکلی: کاهش ساعات کاری، غير قانونی است، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016