چهارشنبه 25 مهر 1386

علی لاريجانی: پوتين حامل پيامی برای ايران بود، به زودی کارهای نيروگاه بوشهر انجام می‌شود، ايسنا

- سه‌شنبه در رم با سولانا ديدار می‌کنم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی

علی لاريجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اين که آيا پوتين پيام خاصی را برای ايران در سفر به تهران داشته است گفت: بله نظر خاصی را بيان داشتند و ديدگاهی را مطرح کردند که در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ‌دکتر علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان در حاشيه هشتمين همايش سراسری روحانيون ارتش جمهوری اسلامی ايران با اشاره به مذاکرات هفته آينده‌اش با خاوير سولانا گفت: سه‌شنبه آينده در رم با سولانا ديدار می‌کنم.

وی گفت: کار اصلی ما در بحث هسته‌يی در حال حاضر با آژانس است. ما در حال حاضر وارد اجرای مداليته همکاری با آژانس شده‌ايم.

لاريجانی با اشاره به سفر پوتين به ايران و رفع مشکلات بر سر نيروگاه بوشهر گفت: بحث‌های خوبی در اين زمينه انجام شد؛ اينکه چگونه مراحل کار در نيروگاه بوشهر انجام شود و نظر پوتين در اين زمينه بسيار روشن بود که چه وقت کار بايد صورت گيرد. فکر می‌کنم به زودی کارهای مربوط به نيروگاه بوشهر انجام شود.

وی گفت: قبلا کارشناسان بر روی مراحل کار مذاکراتی را داشتند.

دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان در پاسخ به اينکه آيا توافق جديدی را در زمينه بوشهر در اين مذاکرات روز گذشته به انجام رسانده‌ايد؟ گفت: مسايل اصلی کار انجام شده و مباحثی اداری باقی مانده است.

وی در پاسخ به اينکه پوتين اعلام کرده است سه ماه قبل از راه اندازی نيروگاه سوخت ارسال می شود در حالی که قبلا اعلام کرده بودند شش ماه قبل از راه اندازی سوخت بايد ارسال شود گفت: کار نيروگاه بوشهر در سطح بالايی پيش رفته است و ما زمان زيادی نداريم. الان فقط بايد رفتار مالی و همکاری‌های عملياتی‌شان مشخص شود.

لاريجانی در پاسخ به اين سوال که آيا پوتين پيام خاصی را برای ايران با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اينکه بر روی پيشنهادات روسيه تامل می‌کنيم داشته است گفت: بله نظر خاصی را بيان داشتند و ديدگاهی را مطرح کردند که در حال بررسی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در خصوص پيام پوتين به ايران اظهار داشت، وی در خصوص اينکه آيا پيام پوتين درباره مساله هسته‌يی بوده است گفت: بله اين مساله هم بوده است.

لاريجانی از ارايه توضيحات بيشتر در اين خصوص خودداری کرد و توضيحات بيشتر در اين خصوص را به زمان ديگر و موقعی مناسب موکول کرد.

وی در خصوص مذاکرات ايران و آژانس گفت: مذاکراتی که در هفته گذشته انجام شد مذاکرات خوبی بود. سوالات مطرح شده است و بنا شده اين نظرات در حضور کارشناسان يک بار ديگر بررسی شود.

Copyright: gooya.com 2016