سه شنبه 15 آبان 1386

ولی دم يکی از کشته شدگان سانحه سقوط هواپيمای سی۱۳۰: رای دادگاه هنوز ابلاغ نشده است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی


ولی دم يکی از شهدای سانحه‌ی سقوط هواپيمای سی‌١٣٠ گفت: هنوز رای نهايی دادگاه اين پرونده به من ابلاغ نشده و تنها تلخيصی از رای ‌٧٠ صفحه‌ای دادگاه با امضای مدير دفتر دادگاه برای نماينده حقوقی صدا و سيما ارسال شده است.

غلامعباس افشار، پدر شهيد عليرضا افشار در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا تصريح کرد: برخلاف آنچه در برخی سايت‌های خبری درج شده است، هنوز رايی از طرف دادگاه به من به عنوان يکی از شکات خصوصی پرونده ابلاغ نشده و برخلاف قانون آيين دادرسی کيفری تنها از رايی که به گفته‌ی قاضی دادگاه ‌٧٠ صفحه بوده، ‌٥/٢ صفحه به صورت تلخيص شده و آن هم با امضای مدير دفتر دادگاه، برای نماينده حقوقی صدا و سيما ارسال شده است.

وی افزود: زمانی که به اين نحوه ابلاغ اعتراض کرديم اظهار کردند که به دليل محرمانه بودن مسايل و طبقه‌بندی اطلاعات نمی‌توان رای کامل را ابلاغ کرد در حالی که به عقيده‌ی ما محرمانه بودن پرونده به لحاظ درج در جرايد محرمانه است نه از نظر ابلاغ رای به شاکی پرونده که بايد بر اساس محتويات آن اعتراض خود را اعلام کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افشار خاطر نشان کرد: در حال حاضر از شکات حاضر در اين پرونده فقط ما و خانواده‌ی شهيد مهاجری ديه‌ی خود را دريافت نکرده‌ايم و همچنان بر به چالش کشيده شدن حقوق خود در مرحله‌ی بازپرسی و همچنين برخی موضوع مبهم ماندن تکليف پنج جسد کشف شده در اين حادثه تاکيد می‌کنيم.

Copyright: gooya.com 2016