پنجشنبه 8 آذر 1386

سانسور کلمه "زن" در صدا و سيما، نوروز

نوروز: پس از آنکه دولت نهم، مرکز امور مشارکت زنان را به مرکز امور زن و خانواده تغيير نام داد، گويی رسانه‌های جناح حاکم از جمله صدا وسيما نيز تصميم گرفته‌اند به جای کاربرد واژه «زن» از واژه «خانواده» استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار نوروز، شبکه خبر صداو سيما روز دوشنبه در بخش خبری نيمروزی به انتشار خبری در مورد تجمع زنان اسپانيا به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت عليه زنان پرداخت و با تحريف نام اين روز به «روز جهانی مبارزه عليه خشونت‌های خانگی»، اعلام کرد که زنان اسپانيا در اعتراض به افزايش خشونت مردان عليه «خانواده» -بخوانيد زنان-تظاهرات کردند.

اين در حالی است که نه تنها صداوسيما از انتشار اعتراضات زنان ايران به اعمال خشونت‌های جنسيتی خودداری می‌کند، بلکه رسانه‌های مستقل نيز مجبور به خودسانسوری در مورد اين مساله هستند و زنان ايرانی اعتراض‌کننده نيز پی در پی با حکم‌های قضايی مواجه می‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حساسيت به واژه «زن» در دولت نهم در ابتدای روی کار آمدن اين دولت تا آنجا بود که اين واژه ماهها در اينترنت فيلتر شد. در حال حاضر نيز واژه «جنسيت» فيلتر شده و جستجوکنندگان بايد برای جستجوی اين واژه در اينترنت از فيلتر شکن استفاده کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سانسور کلمه "زن" در صدا و سيما، نوروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016