دوشنبه 12 آذر 1386

معاون اول احمدی نژاد: تغييرات در کابينه برای تحرک بيشتر انجام می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

معاون اول رييس‌جمهور گفت که تصميمات کارشناسی در دولت برای حل مشکلات و اجرای بهتر کارها صورت می‌گيرد و بعد از آن که تصميم گرفته شد همه از آن تصميم تبعيت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، «پرويز داوودی» که صبح دوشنبه در مراسم بدرقه رييس‌جمهور به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشيه خليج فارس حضور يافته بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره استعفای فرشيدی، وزير آموزش و پرورش، با اشاره به استعفای وزرای صنايع ، نفت و رفاه گفت: بالاخره مجموعه‌ای سياست‌های دولت را به پيش می‌برد و در اين ارتباط عزيزان وزرا فعاليت می‌کنند و بعد آقای رييس‌جمهور تشخيص می‌دهد در اين مرحله به خاطر سياست‌های خاصی که لازم است، انجام شود، يک نيرويی لازم است با تحرک بيشتری سياست‌های دولت را پيش ببرد. به قول آقای رييس‌جمهور بالاخره اين چوب امر مديريت دستگاه را بعد از اين که يک نفر به پيش برد يک نفر فرد تازه نفس بيايد و با خلاقيت و سياست‌های جديدی در جهت رفاه حال دانش آموزان و معلمان عزيز با تحرک بيشتری حرکت کند.

وی با اشاره به وسعت کار وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای علی احمدی که در حال حاضر به عنوان سرپرست اين وزارتخانه انتخاب شده‌اند، نيرويی هستند که در واقع تحرک بالايی دارند و نيرويی که به خرج می دهند بيش از سنشان است.

معاون اول رييس‌جمهور يک بار ديگر با اشاره به اهميت وزارت آموزش و پرورش گفت: اين وزارت‌خانه با حجم عظيمی از فعاليت‌ها روبه‌روست و حدود يک سوم بودجه جاری دولت در اختيارش است؛ از اين رو نيازمند تحرک بالايی است.

وی در پاسخ به اين اظهار نظر که « در واقع با توجه به سخنان شما اين موضوع به ذهن می‌رسد که وزير آموزش و پرورش استعفا نکرده بلکه برکنار شده است» گفت: ببينيد! ممکن است وزيری استعفا کند و رييس جمهور استعفايش را نپذيرد، ممکن است آن وزير معذوريت داشته باشد و آقای رييس‌جمهور با توجه به مذاکرات و گفت‌وگوهايی که انجام می‌دهد در مورد آن استعفا تصميم بگيرد، مانند موارد قبلی مربوط به آقای طهماسبی و آقای وزيری هامانه، آقای رييس‌جمهور بعد از اين که اين دوستان استعفا کرده بودند با مشورتهايی که صورت گرفت، استعفايشان را پذيرفت؛ اين پذيرش استعفاها در جهت کارآمدکردن، فعال‌شدن و تحرک بيشتر اين وزارتخانه‌ها بوده است.

وی هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که گفته می‌شود قرار است وزير کار، وزير کشور و حتی وزير کشاورزی از کار برکنار شوند يا استعفا کنند گفت: در مورد وزير کار که اين مساله تکذيب شد، در مورد اداره کشور دستگاه‌های مربوطه و وزرای مربوطه سياست‌ها را به پيش می‌برند و در عمل ممکن است با يک سری ناهماهنگی‌هايی مواجه شوند که سعی می‌شود اين ناهماهنگی‌ها حل شود؛ مثلا ممکن است سياست وزارت کار با سياست پولی کشور در جاهايی نيازمند هماهنگی بيشتری باشد که بحث کارشناسی می‌شود تا اين مشکل حل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

داووی گفت: در کميسيون‌های دولت در مورد فعاليت‌های وزارت‌خانه‌ها کار کارشناسی انجام و پس از آن در دولت تصميم واحدی گرفته می‌شود که همه بايد تبعيت کنند.

وی گفت: در واقع اين تصميمات کارشناسی برای حل مشکلات و اجرايی شدن بيشتر تصميمات صورت می‌گيرد و بعد از آن که تصميم گرفته شد همه از آن تصميم تبعيت می‌کنند. من فکر می‌کنم ان‌شاءالله مشکل خاصی نداريم و نخواهيم داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون اول احمدی نژاد: تغييرات در کابينه برای تحرک بيشتر انجام می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016