شنبه 24 آذر 1386

کروبی: خالی بندی اصلاح طلبان، بيچاره مان کرد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : کروبی گفت: من که به دنبال رييس حزب شدن نيستم و نمی‌خواهم برای هميشه دبير کل حزب باشم، دبير کلی حزب که برای من مطرح نيست، من می‌خواهم اگر يک اندکی آبرو دارم اين را بگذارم و کار حزبی را در اين کشور جا بيندازم چرا که تا کار تشکيلاتی و حزبی جا نيفتد، دمکراسی تحقق واقعی نمی‌يابد.

مهدی کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی گفت: اساسی‌ترين حق اصلاحات ، رای مردم است که بايد محترم شمرده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين کروبی در جمع خبرنگاران درشيراز افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی با دخالت امام (ره) به وجود آمد و ايشان همه چيز را متکی به رای مردم کردند.

وی اظهار داشت: ما می‌گوييم اين قانون اعمال شود آنهم با شرايطی که مد نظر امام (ره) بود يعنی جايگاه رای مستقيم مردم حفظ شود.

کروبی در خصوص نقش و جايگاه امروز روحانيت‌گفت: روحانيت يک مجموعه‌ای است که‌مردم قرنها با آن مانوس بوده‌اند و باهمه افت و خيزها، تلخی‌هاو شيرينی‌ها وضعف‌ها و قوتها در بسياری از جريانات بزرگ تاريخی حضور داشته‌اند.

دبير کل حزب اعتماد ملی اضافه کرد: يک عده از ما امروز تغيير کرده‌ايم و تشريفات حکومت و بعضی کارها ما را فرا گرفته و برخی صحبتهايی که از جانب بعضی از ما شنيده می‌شود حرف قدرتمندان است و حرف روحانيت نيست.

او گفت: البته در زمان حاضر نيز چهره‌های خوب علمی فراوان داريم که بحثها و تدريسهای خوبی می‌کنند و انديشه‌های خوبی دارند اما موقعيت برای آنها پيش نيامده و اگر پيش بيايد می‌توانند فداکاری کنند.

کروبی در خصوص حوادثی که منجر به عدم موفقيت جنبش اصلاحات در سالهای اخير شد اظهار داشت: در آن مقطع زمانی به جای همدلی و همکاری هر کس حرفی برای خود می‌زد و به عده‌ای که حرف خروج از حکومت را می‌زدند بارها از راديو صدا زدم و گفتم که شما اهل خروج از حکومت نيستيد و خالی می‌بنديد و اين خالی بندی فردا آبروی ما را می‌برد و متوجه می‌شوند که ادعای تو خالی است اما توجه نکردند همين مساله ما را بيچاره کرد.

وی‌افزود: چرا دوستان ما که امروز از حوادث پيش آمده گله و شکايت می‌کنند و ديگران را مقصر وقوع اين حوادث می‌دانند آن روزی که برخی شعار رفراندم و شعار خروج‌از حکومت می‌دادند، آنروز که‌بحث عبور از خاتمی را مطرح می‌کردند، آنروزی که انتخابات راتحريم می‌کردند وبه اختلافات دامن می‌زدند، چرا نمی‌گفتند داريد چه کار به سر ما می‌آوريد، اينهاچه کسانی هستند چرا به ما نمی‌گوييد.

او اضافه کرد: امروز نيز بايد تاوان آن حوادث و اتفاقاتی که رخ داد را پرداخت کنيم.

کروبی گفت: من که به دنبال رييس حزب شدن نيستم و نمی‌خواهم برای هميشه دبير کل حزب باشم، دبير کلی حزب که برای من مطرح نيست، من می‌خواهم اگر يک اندکی آبرو دارم اين را بگذارم و کار حزبی را در اين کشور جا بيندازم چرا که تا کار تشکيلاتی و حزبی جا نيفتد، دمکراسی تحقق واقعی نمی‌يابد.

وی‌افزود: من آمده‌ام حزب را جا بياندازم اما عده‌ای از دوستان نمی‌خواهند اين کار انجام شود، من می‌گويم که حزب گريزی هم در جناح راست است و هم در جناح چپ.

دبير کل حزب اعتماد ملی افزود: ما نمی‌خواهيم کاری کنيم که تفرقه ايجاد شود، ما به اين نتيجه رسيده‌ايم که کار اگر تشکيلاتی نباشد پيروزی هم حاصل شود باز همه چيز به هم می‌خورد و اگر کار تشکيلاتی شود هر کس حق ندارد برای خودش کاری کند، من که دبير هستم حق ندارم هر کاری که خودم می‌خواهم بکنم.

کروبی گفت: همين‌هايی که امروز دنبال ائتلاف هستند و برای ائتلاف خودکشی می‌کنند در انتخابات قبلی هر کاريشان می‌کرديم که بياييد جلسه بگذاريم و بحث کنيم که کارها را چگونه پيش ببريم و ببينيم چه بايد بکنيم، در جلسه حاضر نمی‌شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اوافزود: ما حزب گريزيم، نمی‌خواهيم يک تشکل منسجم باشد، يک عده‌می خواهند دور هم جمع شوند، ديگران بدوند و آنها استفاده کنند.

وی‌ادامه داد: حزب اين‌است که به طور گسترده و وسيع تشکيل‌شود و در چارچوب نيز عمل‌کند که درصورت تحقق چنين هدفی ‪ ۸۰‬درصد گروه‌های اصلاح‌طلب در تهران يکی می‌شوند و به صورت ضابطه‌مند همه دنبال يک هدف حرکت می‌کنند.

دبيرکل حزب اعتماد ملی‌در خصوص مسائل‌داخلی نيز گفت: دربحث مسائل هسته‌ای، مذاکره و گفتگو، شفاف‌سازی و اعتمادسازی بايد باشد و در کنار آن به اصول و منافع ملی نيز تکيه کنيم.

کروبی ادامه‌داد: ازطرف ديگر ضمن‌اينکه ضعف نشان نمی‌دهيم‌حرفهای نسنجيده‌ای هم که تبعات سنگينی برای کشور دارد نيز نبايد زده شود يعنی عاقلانه برخورد کنيم، مذاکره هم داشته باشيم اما از گفتن حرفهايی که‌بايد برای آنها هزينه بپردازيم خودداری کنيم و اگراين شيوه را انتخاب کنيم به حل بخشی از مشکلات می‌رسيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبی: خالی بندی اصلاح طلبان، بيچاره مان کرد، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016