جمعه 3 اسفند 1386

امامی کاشانی: گزارش البرادعی موفقيت بالايی برای جمهوری اسلامی‌ است، کانديدا‌ها غوغا نکنند؛ مگر اين صندلی چيست؟ ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تاکيد بر " پرهيز از هرگونه تخريب در انتخابات مجلس هشتم" در عين حال حضور پرشور در اين عرصه را مورد توجه و تاکيد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله امامی‌ کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به پيش رو بودن انتخابات مجلس هشتم گفت: به تمام عزيزان و طرفداران کانديدا‌ها و خود نامزد‌های انتخابات تاکيد می‌کنم؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، در اين عرصه به تخريب شخصيت هيچ شخصی نپردازند و تنها خودشان را به ملت عرضه کنند.

وی با اشاره به تاکيد و اهميتی که اسلام برای آبرو و عرض افراد قائل شده است" گفت: پيامبر اسلام(ص) فرموده‌اند از عرض خود قرض بده تا روزی که به آن احتياج داری آن را پس بگيريد که اين تعبير بسيار عجيبی است.

اين عضو مجلس خبرگان با اشاره به اين‌که " قرض برای تامين حاجت است" در عين حال خطاب به همگان گفت: اگر زبانتان را در تخريب ديگران به کار می‌گيريد به اين فرمايش پيامبر دل دهيد.

امامی‌ کاشانی اهميت آبرو و حيثيت افراد را بر اساس احاديث مورد تاکيد قرار داد و گفت: براساس اين اهميت هيچ‌کس اين خسارت را برای خود نخرد، البته من اين مساله را به مناسبت پيش رو بودن انتخابات مجلس مطرح کرده‌ام اما در جا‌های ديگر هم اين مساله مصداق دارد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تاکيد بر اين‌که " البته فردی که به تخريب حيثيت افراد می‌پردازد، تنها در آخرت خسارت نمی‌بيند" افزود: قطعا جواب اين عملکرد را فردی که دست به چنين عملی می‌زند، تنها در آخرت نمی‌بيند؛ چراکه سخن غلط و حرف ناروا باقی نمی‌ماند و باطل از بين می‌رود.

وی با بيان اين‌که " هر کار ناروايی به خود انسان برمی‌گردد" گفت: کانديدا‌ها به ويژه طرفداران آن‌ها غوغا نکنند، مگر اين صندلی چيست که برايش چنين کنيم، جز اين‌که اگر انسان برای خدا حرکت کند، اجری خواهد داشت والا هيچ چيز ديگری ندارد.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با تاکيد بر حضور پرشور ملت بزرگ و فهيم و هوشيار در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ گفت: بلندگو‌هايی اين روز‌ها سر و صدای‌شان بلند شده و به ملت پيام می‌دهند که شما فکر نکنيد که با حضور در انتخابات همه کار‌ها درست می‌شود، شما بايد به جمهوری اسلامی‌ "نه " بگويد و "نه "اين است که روز انتخابات ۲۴ اسفند پای صندوق‌ها خلوت باشد.

امامی‌ کاشانی افزود: کسانی اين حرف‌ها را می‌زنند که امروز گزارش البرادعی را محکوم می‌کنند و معتقدند اگر بشود بايد با ايران جنگ نظامی‌ کرد، اما به همه ملت تاکيد می‌کنيم اين سخنان دشمنان را نشنويد و با سخن دشمن هماهنگی نکنيد. حضور در عرصه انتخابات همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند حقيقتا يک تکليف و وظيفه است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: اگر ملت ايستاده باشد، اين طور می‌شود که امروز شاهديم؛ يعنی آژانس چنين گزارشی را درباره ايران می‌دهد و کاخ استکبار آمريکا، انگليس و اسرائيل اين چنين متزلزل می‌شود.

وی اضافه کرد: بنيان‌گذار اين استراتژی و سياستی که ما داريم امام خمينی(ره) است که بر او هزاران درود و صلوات باد. از همين جا از بيت حضرت امام(ره) و خاندان بزرگ و عظيم الشان ايشان تجليل می‌کنيم و دنيای استکبار بداند ملت ايران همان طور که به امام خمينی(ره) عشق می‌ورزد همان طور تکريم و احترام به خاندان و بيت معظم له را وظيفه خود می‌داند.

امامی‌ کاشانی همچنين با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم آيت‌الله توسلی خاطرنشان کرد: برای ايشان طلب مغفرت و ريحان و رحمت می‌کنيم و به خاندان محترم ايشان تسليت می‌گوييم.

اين عضو مجلس خبرگان هم‌چنين با اشاره به بزرگداشت مرحوم فلسفی در عين حال از وی به عنوان شخصيتی برجسته و عالم ياد کرد.

آيت‌آلله امامی‌ کاشانی در ادامه گفت: شورای امنيت صلاحيت رسيدگی به يک پرونده علمی‌ را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به وضعيت هسته‌ای ايران افزود: آن طور که از شورای امنيت ملی برای من توضيح دادند امروز البرادعی گزارش خود را منتشر می‌کند و ايران در شش مورد با آژانس بين‌المللی انرژی هسته‌ای بحث داشته است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گزارش البرادعی مبنی بر اين که ايران همه نکات را رعايت کرده و به دنبال بمب اتم نبوده است، افزود: بر اساس اين گزارش کار ايران جنبه علمی‌ و تکنولوژيک دارد و اين را امروز البرادعی منتشر می‌کند که موفقيت بسيار بالايی برای جمهوری اسلامی‌ است.

امامی‌ کاشانی افزود: اين‌ها و همه دنيا متوجه می‌شوند ايران به دنبال بمب اتم نيست و اين که پرونده ما را به شورای امنيت بردند يعنی يک کار غير علمی‌ و سياسی محض و نشان می‌دهد اين‌ها می‌خواستند به اين پرونده جنبه سياسی بدهند و ايران را تحريم کنند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که اين‌ها در صدد صدور قطعنامه سوم عليه ايران هستند در عين حال پرسيد برچه اساس و ميزانی می‌خواهند چنين کنند؟ و افزود: پيام ملت ايران به قدرت‌های استکباری اين است که نظام جمهوری اسلامی‌ به دنبال يک کار علمی‌ ، صنعتی و اقتصادی است و نه تخريب و ساخت بمب اتم و آتش زدن دنيا؛ اين کار ما نيست. ما بر روی فن‌آوری صلح‌آميز پافشاری داريم و از اين راهمان يک قدم برنمی‌گرديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران هم‌چنين با تاکيد بر اين که اين حقيقت را دنيای استکبار و شورای امنيت بايد درک کنند افزود: شورای امنيت بايد پرونده ايران را به آژانس برگرداند؛ چراکه اين شورا صلاحيت رسيدگی به يک پرونده علمی‌ و اقتصادی را ندارد. شورای امنيت صلاحيت کار‌های امنيتی را دارد که بايد پرونده آلوده آمريکا، اسرائيل و انگليس به شورای امنيت برود و پشت سر هم عليه آن‌ها قطعنامه صادر کند.

به گزارش ايسنا، امامی‌ کاشانی در خبطه اول نماز جمعه اين هفته تهران مسووليت‌های اجتماعی و وظايفی را که انسان‌ها در جامعه دارند به عنوان يک تکليف اجتماعی مورد توجه قرار داد و در عين حال انسان‌ها را در يک جامعه به سه دسته تقسيم کرد و گفت: يک دسته از اين افراد کسانی هستند که می‌فهمند و عمل می‌کنند و پايبند و مراقب مرز‌های اسلامی‌ و حدود دين خدا هستند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران نقطه مقابل اين دسته را افرادی دانست که بی‌اعتنا و بدون هيچ قيد و بندی هستند و در عين حال دسته سوم را اين چنين معرفی کرد: کسانی که می‌فهمند و مثل دسته دوم بی درک نيستند و حقايق را می‌فهمند اما در عمل مسامحه‌کار هستند و تقريبا و البته نه به آن شدت در گفتار و کردار همانند دسته دوم هستند.

امامی‌ کاشانی در پايان سخنانش خاطرنشان کرد: در يک جامعه اسلامی‌ افراد بايد از نظر اخلاق و روش مراقب يکديگر باشند و نبايد نسبت به سرنوشت همديگر بی‌تفاوت باشند.

Copyright: gooya.com 2016