پنجشنبه 16 اسفند 1386

ادامه پرونده سازی رسانه های دولتی عليه پروين اردلان، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در حاليکه پروين اردلان از اعضای کمپين يک ميليون امضا نتوانست برای دريافت جايزه معتبر اولاف پالمه به سوئد سفر کند، رسانه های دولتی به صورت هماهنگ با يکديگر عليه وی پرونده سازی کرده و اتهامهايی نظير “حمايت از گروههای تروريستی” عليه وی عنوان کرده اند.

خبرگزاری فارس در خبری با عنوان “حمايت گروههای کمونيستی از پروين اردلان” نوشت: “حمايت گروهکهای کمونيستی از اردلان که دارای سابقه حمايت از اعضای گروهک تروريستی و مارکسيستی پژاک که از شاخه‌های نظامی پ.پ.ک نيز می‌باشد، چندان دور از انتظار نبود. پيش از اين گفته می‌شد پرداخت کمک ۷۵ هزار دلاری در پوشش بنياد سوئدی اولاف پالمه به نامبرده با هدايت و پشتيبانی اين گروههای سياسی و با هدف گسترش نارضايتی در کشور صورت پذيرفته است.”

پيش از اين، روز گذشته نيز، روزنامه کيهان در ستون خبرهای ويژه خود، ضمن توهين به پروين اردلان و ديگر فعالين جنبش زنان، اقدام به پرونده سازی امنيتی برای آنها کرده بود.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، اين در حاليست که بنياد اولاف پالمه يکی از معتبرترين نهادهای حقوق بشری در دنيا می باشد و همواره کسب جايزه از طرف اين نهاد به عنوان افتخاری برای افراد محسوب می شود. اعضای کمپين يک ميليون امضا و فعالان حقوق زنان در ايران طی يک سال گذشته تحت بيشترين فشارها از طرف نهادهای دولتی بوده اند و تلاش آنان برای رفع تبعيض قوانين عليه زنان در ايران، باعث شده است تا اين جايزه به آنان تعلق بگيرد.

خبرگزاری مهر نيز در يک همصدايی و هماهنگی با خبرگزاری فارس به اتهام پراکنی عليه پروين اردلان پرداخته است. مهر در خبری با عنوان “هبه موسسه سوئدی به حاميان تروريسم !” نوشت: “رسانه های وابسته به دولت آمريکا از پرداخت کمک ۷۵ هزار دلاری به حرکتهای اعتراضی در ايران پرده برداشتند. اين کمک قرار است توسط يک بنياد سوئدی به عضو يک گروه غير قانونی پرداخت گردد. پروين اردلان که متهم به برگزاری تجمعات غير قانونی و ارتباط با عناصر گروهک تروريستی پژاک می باشد جهت دريافت اين کمک معرفی گرديده است و رسانه های وابسته به دولت آمريکا با حمايت برخی سرسپردگان خود در داخل تلاش می نمايند تا وی را بعنوان يک فعال حقوق بشر معرفی کنند.”

سايت رجانيوز وابسته به نزديکان احمدی نژاد نيز خبرهای مربوط به اتهام پراکنی عيله پروين اردلان را در سايت خود درج کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به يادآوری است، پروين اردلان که بامداد روز دوشنبه برای شرکت در مراسم اهدای جايزه اولاف پالمه عازم استکهلم بود، پس از انجام تشريفات قانونی خروج از کشور و سوار شدن به هواپيما با حکم دادستانی از هواپيما پياده شده و گذرنامه وی ضبط گرديد. اين امر باعث اعتراض بسياری از شخصيت های جهانی مانند “پی‌ير شوری” رئيس بنياد اولاف پالمه شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادامه پرونده سازی رسانه های دولتی عليه پروين اردلان، اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016