جمعه 9 فروردین 1387

چکيده ای از بيانيه سازمان جهانی عفو بين الملل: محمود صالحی نياز فوری به معالجات پزشکی دارد

برگردان از بخش حقوق بشر اروپرس


محمود صالحی، تلاشگر اتحاديه صنفی نانوايان شهر سقز کردستان ايران، نياز فوری به معالجات پزشکی دارد.

محمود صالحی که متحمل اذيت و آزار زيادی از سوی محاکمان و مقامات ايرانی شده است، مدت طولانی ای بخاطر فعاليت های قانونی و صلح آميزش، در زندان ها به سر برده است. او از فعالان جنبش صنفی و مدافعين حقوق بشر است.

محمود صالحی محکوميت خود را در نهم آوريل سال ۲۰۰۷ آغاز کرد. سازمان جهانی عفو بين الملل، او را يک زندانی عقيدتی شناخته و نگران سلامتی وی می باشد.
محمود صالحی که از مدت ها پيش به دوا و درمان نياز داشته و از لحاظ درمانی در وضع نگران کننده ای بود، هم اکنون در اعتصاب غذای کامل است و جان او در معرض خطر جدی قرار دارد.

او اعتصاب غذا را پس از اين که برای بازجويی به بخش چهار دادگاه سنندج به تاريخ هفدهم مارس ۲۰۰۸ فراخوانده شد، شروع کرده است. فراخوان مذکور پيامد انتظار طولانی ای بود که نسبت به اتهامات تازه عليه او صادر شده است.

طبق گزارشات، او متهم به برقراری تماس با خارج از زندان به منظور رساندن پيام همبستگی به زندانيان در سلول های انفرادی در حال اعتصاب غذا و نيز پشتيبانی از دانشجويان دستگير و بازداشتی می باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اتهام تازه ظاهرا برای توجيه طولانی تر کردن مدت زندانی اوست. صالحی می بايست طبق برنامه اعلام شده قبلی، در ۲۳ مارس ۲۰۰۸ آزاد می گرديد. تاريخی که در واقع مدت زندانی شدنش به خاطر محکوميت يکساله اش، به پايان رسيده بود.

Copyright: gooya.com 2016