شنبه 24 فروردین 1387

شهر مشهد از هر گونه کنسرت‌های موسیقی مستثنی شود، آفتاب

امام جمعه مشهد گفت: «فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نوآوری و شکوفایی وارد ذائقه‌ها شده و با سفر رییس جمهور و هیات دولت متعهد و مکتبی نیز دوباره طعم نوآوری در ابتدای سال جاری را چشیدیم».

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه که مصادف با سفر دوم رییس جمهور به مشهد بود، خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود مصوبات بسیار پر برکت، پر اثر و سازنده‌ای در خصوص عمران و آبادانی منطقه و توسعه اقتصادی و معیشت مردم تصویب، برنامه‌ریزی و اجرایی شود».

وی تصریح کرد: «اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان به 35 طرح صنعتی در سراسر استان خراسان رضوی برای حل مشکل اشتغال جوانان حرکت عظیم با ارزشی است».

حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی با اشاره به این که جریان ارتباطات و نقل و انتقالات به سراسر کشور

نیز در این سفر تصویب شده است، یادآور شد: «ایجاد خطوط ریلی برای ایاب و ذهاب زائران حرم رضوی از دیگر مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری است».

وی همچنین پیشنهاد کرد: «شهر مشهد از هر گونه برنامه‌های فرهنگی هنری، انواع فیلم‌های اکران شده و کنسرت‌های موسیقی مستثنی شود و اجرای برنامه‌ها با نظارت شورای فرهنگ عمومی استان باشد».

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: «فضیلت دادن پایگاه معنوی شهر امام رضا(ع) هدیه بزرگی از سوی دولت به ساحت ولایت مدار استان خراسان رضوی است و این نوآوری ارزشمندی است که مردم باید طعم آن را بچشند».

وی در ادامه با طرح دو پیشنهاد برای شکوفایی، اظهار داشت: «پیشنهاد اول در خصوص اجرای مصوبه اخیر مجلس است که مربوط به لایحه تنظیم شده دولت برای مقابله با گرانی است».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی ادامه داد: «مساله خانمان سوز گرانی مشکلات معیشتی فوق‌العاده‌ای را برای مردم به بار آورده است و زندگی‌ها را در تنگنای شدیدی قرار داده است».

وی گفت: «تامین کالاهای اساسی برای خانوادهای فقیر غیرممکن شده است که لایحه دولت معقول و راه حل جالبی برای این معضل است».

خطیب جمعه مشهد در ادامه تصریح کرد: «تمام کارشناسان اقتصادی، معتقدند که 60 تا 70 درصد گرانی وارداتی است و این مساله در سراسر دنیا وجود دارد».

عضو مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: «چه مانعی دارد قیمت اضافه نفت که در صندوق ذخیره ارزی است برای حل مشکل معیشتی مردم به کار گرفته شود؟ ولی کارشناسان می‌گویند اگر این رقم وارد فضای کشور شود، رشد نقدینگی و تورم و گرانی بیشتر خواهد شد».

وی به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص مبنی بر این که "خیال نکنیم نسخه‌های اقتصادی

غرب آخرین حد دستاورد بشر است" اشاره کرد و ادامه داد: «نباید با این فرض که نظریه‌های اقتصادی غرب حرف اول و آخر است، حلقوم دولت را فشار داد و جلوی دست آن را گرفت، زیرا کدام پدر طاقت دارد که گرسنگی فرزندان خود را ببیند؟ دولت برای حل مشکل مردم کاری کند که در سال شکوفایی شاهد حل مشکل مردم باشیم».

به گزارش ایسنا، خطیب جمعه مشهد همچنین به بحث عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و افزود: «دولت مکتبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی راهکار اجرایی برای عفاف و حجاب تصویب کرد و تمام دستگاه‌های دولتی را موظف به اجرای آن نمود و انتظار می‌رود که این مصوبه بیشتر پیگیری و نظارت شود».

وی در این رابطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز زنان و خانواده، سازمان تربیت بدنی، شهرداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، وزارت امور خارجه، وزرات کار و امور اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قوه قضائیه، سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، بسیج و وزارت راه و ترابری را دارای وظیفه دانست.

وی ادامه داد: «متدین بودن رییس جمهور و صبغه ولایی دولتشان، جامعه دینی را امیدوار کرده است؛ هر امیدی نتیجه‌اش توقع و هر توقعی نتیجه‌اش مطالبه است، متدین بودن رییس‌جمهور، مطالبات را بالا برده است و باید پاسخ داده شود که این توقع اضافه‌ای نیست».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شهر مشهد از هر گونه کنسرت‌های موسیقی مستثنی شود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016