دوشنبه 26 فروردین 1387

اعتراض جبهه مشارکت به جعل نام خليج ‌فارس، آفتاب

آفتاب: جبهه مشارکت ايران اسلامی در اطلاعيه‌ای نسبت به اقدام سايت گوگل در تغيير نام خليج فارس و استفاده از عنوانی جعلی اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، در اين اطلاعيه که از سوی روابط عمومی جبهه مشارکت منتشر شده، با اشاره به "تغيير نام خليج‌فارس از سوی شرکت گوگل در برخی از محصولات و سايت‌های وابسته به آن از جمله نرم‌افزار عمومی گوگل ارت" آمده است: «بی‌توجهی سؤال‌برانگيز يکی از بزرگترين سرويس‌دهندگان خدمات اينترنتی جهان به اسناد تاريخی، سياسی و بين‌المللی و تصريحات حقوقی مجامع بين‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در زمينه نام‌گذاری خليج فارس ناشی از هر چه که باشد، نه فقط اهانت به شعور جامعه بين‌الملل است بلکه می‌‌تواند شائبه همراهی آگاهانه يا ناآگاهانه مديران و کارشناسان اين مجموعه بزرگ با جريان ايجاد تنش بين‌المللی و اختلاف‌انگيزی در منطقه خليج فارس باشد».

جبهه مشارکت اضافه کرده است: «شگفت‌انگيزتر اين‌که اين مجموعه بزرگ و مدعی، اتفاق مشابهی را که دو سال پيش توسط سايت و نشريه "نشنال جئوگرافی" رخ ‌داد و واکنش ميليون‌ها ايرانی را در داخل و خارج ايران برانگيخت و منجر به عذرخواهی و جبران اشتباه توسط اين نشريه شد، ناديده گرفته و به تکرار اين اشتباه دست زده است».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين اطلاعيه می‌افزايد: «جبهه مشارکت ايران اسلامی همراه با همه هموطنانی که نسبت به تماميت ارضی، هويت تاريخی و حقوق، امنيت و منافع بين‌المللی ايران دغدغه دارند و از اين ماجرا مطلع شده‌اند، اعتراض خود را اعلام می‌‌کند و از همه ايرانيان در سراسر دنيا می‌‌خواهد که شرکت گوگل را مورد اعتراض قرار داده و آن را نسبت به عواقب اشتباه بزرگ خود آگاه نمايند».

اين حزب سياسی و فعال اصلاح‌طلب در بخش پايانی اطلاعيه خود اظهار اميدواری کرده که گوگل به عنوان مجموعه بزرگ خدمات اينترنتی در جهان، هر چه سريع‌تر به جبران اشتباه خود اقدام نمايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض جبهه مشارکت به جعل نام خليج ‌فارس، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016