دوشنبه 26 فروردین 1387

فاطمه آجرلو دراتحاديه بين‌المجالس: تلاشی همگانی برای رفع بی‌عدالتی عليه زنان در جهان ضروری است، مهر

نماينده ايران در اجلاس زنان اتحاديه بين المجالس گفت : نگاه ابزاری و منفعت جويانه به زن در عصر حاضر نوعی برده داری نوين در دنيای مدرنيته است که بايد برداشته شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه آجرلو نماينده مجلس شورای اسلامی ديروز يکشنبه در اجلاس نمايندگان زن مجالس در يکصد و هجدهمين اتحاديه بين المجالس پيرامون موضوع دفاع از حقوق زنان کارگر مهاجر و مبارزه با قاچاق زنان سخنرانی کرد.

آجرلو در اين اجلاس که در شهر کيپ تاون آفريقای جنوبی محل برگزاری يکصد و هجدهمين اجلاس مجمع بين المجالس برگزار شد، با اشاره به موقعيت ممتاز زنان در طول تاريخ بشريت گفت: امروز دنيا با سرعت فزاينده ای رو به توسعه است ولی در اين حرکت رو به رشد بعضی کشورهای جهان با شکستن مرزها ودخالت در امورکشورها، تمام جهان را برای خود می خواهند و در اين شرايط آنچه معنای واقعی خود را ندارد انسان و به ويژه زن است.

وی نگاه ابزاری به زن را درطول تاريخ موجب ناديده گرفتن ارزش ها و توانمنديهای واقعی زنان به عنوان نيمی از اجتماع دانست .

وی افزود: دردنيای کنونی زنان به جای قرار گرفتن درجايگاه شايسته و مناسب خود به عنوان پرورش دهنده نسل دانش محور جهان آينده در اثر سوء استفاده دنيای مدرن صنعتی از آنان قادر به حيات ارزشمند و تامين آينده بشريت نيستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو فراکسيون زنان مجلس شورای اسلامی همچنين با تاکيد بر ضرورت تعديل قوانين جهانی در جهت خاتمه بهره کشی از انسانها به ويژه زنان در جهان گفت: زنان در بی عدالتی ناشی ازتفوق رويکرد و کسب قدرت وثروت در دنيای امروز آسيب پذيرترند و بايد تلاشی همگانی برای رفع ظلم و بی عدالتی از آنها در سراسر جهان مبذول گردد.

آجرلو در پايان سخنان خود همچنين به برخی از فعاليت های زنان در ايران پس از پيروزی انقلاب اسلامی در عرصه های سياسی، اجتماعی، فرهنگی وعلمی اشاره کرد و بر اهتمام مجلس شورای اسلامی برای تصويب قوانين معطوف به ارتقاء جايگاه زنان در ايران تاکيد کرد.

Copyright: gooya.com 2016