چهارشنبه 28 فروردین 1387

آزادی خديجه مقدم پس از نه روز بازداشت، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: خديجه مقدم عضو کميته مادران کمپين يک ميليون امضا و مادران صلح بعد از نه روز بازداشت در بازداشتگاه وزرا، ساعت شش بعد از ظهر امروز در ميان استقبال خانواده و دوستان و جمعی از اعضای کمپين از زندان آزاد شد.

اين عضو کمپين که هفته گذشته با ورود مأموران پليس امنيت به منزل شخصی اش بازداشت شده و هفت روز در سلول انفرادی بازداشتگاه وزرا به سر می برد ديروز با تبديل قرار وثيقه يکصد ميليون تومانی به قرار کفالت به زندان اوين منتقل شد. اين در حالی است که ديروز با وجود انجام کليه امور اداری مربوطه ، به بهانه عدم ارسال نامه آزادی از دادياری امنيت دادگاه انقلاب، خديجه مقدم به زندان اوين منتقل شده ويک شب را نيز در بند عمومی به سر برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادياری امنيت دادگاه انقلاب طی بازجويی های متعدد از خديجه مقدم اتهام وی را اقدام عليه امنيت ملی ، تشويش اذهان عمومی و تبليغ عليه نظام به دليل برگزاری ميهمانی ونشست های کمپين در منزل شخصی اش اعلام کرد. وی که در طول مدت بازداشت خود از حق ملاقات با خانواده و وکلايش محروم بود به جای انتقال به زندان اوين مدت هفت روز تحت شرايط نامناسب در سلول انفرادی بازداشتگاه وزرا نگه داشته شد و از ديروز به زندان اوين منتقل شد.

اين در حالی بود که روز گذشته به رغم پذيرش کفالت و صدور دستور آزادی وی هيچ اطلاعی از محل بازداشت و وضعيت او به خانواده و وکلايش داده نشد و خانواده خديجه مقدم به همراه جمعی از اعضای کمپين تا ساعت ده و نيم شب روبه روی زندان اوين منتظر آزادی يا کسب اطلاعی از وضعيت وی بودند که در نهايت او طی تماس تلفنی انتقالش به بند عمومی زندان اوين را اطلاع داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آزادی خديجه مقدم پس از نه روز بازداشت، تغيير برای برابری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016