یکشنبه 1 اردیبهشت 1387

دکتر نجفي: ارزش پاسپورت ایرانی رتبه دوم از آخر شده است، تابان

آقاي احمدي‌نژاد با عملكردي كه داشته است در شرايطي قرار گرفته كه هر راهي را انتخاب كند در آن رستگاري وجود ندارد.

نجفي، وزير اسبق آموزش و پرورش و عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين مطلب در جمع اصلاح‌طلبان استان قزوين كه در منزل حجت الا‌سلا‌م قوامي گردهم آمده بودند گفت: در بحث تغيير و تحولات هيات وزيران در صورتي كه دو وزير ديگر كابينه عوض شود، بر طبق قانون اساسي بايد مجلس به كليه هيات وزيران مجدداً راي اعتماد دهد.

استاد دانشگاه صنعتي شريف افزود: اختلاف احمدي‌نژاد با اعضاي كابينه آشكار شده و مجموعه‌اي ناهماهنگ شكل گرفته و از سويي ديگر راي اعتماد دوباره براي هيات وزيران باعث مي‌شود كه افراد معمولي جامعه هم از ضعف مديريت كشور باخبر شوند و اين‌ها در كنار موارد ديگر باعث شده دولت در پرتگاهي قرار بگيرد كه در آن نه راه پس دارد و نه راه پيش.

وي اضافه كرد: البته در هر حال همه اين‌ها دودش در چشم مردم خواهد رفت.

نجفي با بيان اين‌كه در رفتارشناسي انسان‌ها و گروه‌ها سه دسته‌بندي عقلاني، احساسي و توهمي وجود دارد، اظهار داشت: از يك فرد يا يك دولت ممكن است هر سه نوع رفتار سر بزند، اما رفتارهاي توهمي يك دولت بسيار خطرناك است و اگر از يك حدي بيشتر شود بحران‌‌زايي به وجود مي‌آورد.

عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: متاسفانه اقداماتي نظير انحلال نهادهاي تصميم‌سازي مانند شوراهاي مختلف و يا سازمان برنامه بودجه، بي‌توجهي به نظرات كارشناسان، تغيير چند باره تعرفه واردات موبايل و اقداماتي از اين قبيل نشان مي‌دهد كه يك مدل رفتاري خاص براي دولت تعريف نشده و اقداماتش بين سه مدل رفتاري در گردش است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به دستور رييس‌جمهور مبني بر حذف سرويس رفت و آمد و ناهار كارمندان ادارات، تصريح كرد: اين دستور توسط رييس‌جمهور پيش از عيد براي اجرا در سال جديد ابلاغ شد، اما به دنبال ايجاد نارضايتي در بين كارمندان طي نامه‌اي از سوي رييس دفتر رييس‌جمهور اوضاع به روال سابق برگشت كه اين خود خلاف قانون است.

استاد دانشگاه صنعتي شريف افزود: اين گونه تصميمات حكايت از اين دارد كه رفتارهاي دولت نهم در حالت خوب، احساسي و در غير اين صورت توهمي است.

وزير اسبق آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين‌كه در طول دوران بعد از انقلاب هيچ‌گاه كشور از نظر حيثيت بين‌المللي بدين اندازه نزول نكرده است، گفت: در طول تاريخ 30 ساله انقلاب هيچ گاه سازمان‌هاي بين‌المللي اين قدر در مسايل داخلي ما دخالت نكرده بودند و اين باعث تاسف است و اين اتفاق ناشي از عملكرد نادرست دولتي است كه ياد نگرفته در چارچوب مناسبات بين‌المللي چگونه عمل كند.

وي با اشاره به گزارشي كه توسط يك سازمان بين‌المللي در خصوص ارزش پاسپورت كشورها صورت گرفته، اظهار داشت: معيار اين ارزش اين بوده است كه با پاسپورت كدام كشور در كشورهاي بيشتري مي‌توان تردد كرد و متاسفانه ايران رتبه دوم از آخر بود و بعد از ما فقط افغانستان بوده است كه حالا احتمال دارد تا يكي دو سال ديگر فرق هم بكند.

نجفي اضافه كرد: حالا كسي بيايد از روي توهم بگويد اين كار استكبار جهاني است و ما چون مشت محكمي به دهان استكبار زديم و چون الان تمام مستضعفين عالم به دنبال ما هستند، دنيا با ما بد تا مي‌كند، اما آيا واقعيت همين است؟

وي در ادامه سخنانش گفت: پوپوليست‌ترين كشورها از نظر دولت و شعارهاي دولتي كشور ما است كه دايماً شعارهايي مطرح مي‌شود كه مردم اميدوار شوند و بعد توخالي بودن شعارها مشخص مي‌گردد و بعد اتهام عمومي زده مي‌شود و يا تهديد به افشاي نام‌ها به جاي يك مورد افشاي نام شخصي به منظور ايجاد حساسيت و تحريك مردم صورت مي‌گيرد تا افراد ساده‌لوح تصور كنند مخالفين احمدي‌نژاد همان متهمين هستند.

عضو شوراي شهر تهران اضافه كرد: اين‌ها فرافكني جهت استفاده براي انتخابات بعدي است.
استاد دانشگاه صنعتي شريف در بخش پاياني سخنانش با تاكيد بر اين‌كه مهم‌ترين كاري كه بايد انجام شود روشنگري است، خاطرنشان كرد: اصلاح‌طلبان و هر كسي كه نسبت به آينده كشور و فرزندانمان احساس مسووليت مي‌كنند بايد نسبت به آگاه سازي مردم و تربيت افرادي كه خودشان قدرت تحليل داشته باشند، اقدام كند و اين حركتي زمان‌بر است.

وي افزود: بايد نگران فرصت‌سوزي‌ها و از دست رفتن پتانسيل‌هاي مملكت باشيم، اما نبايد مردم را دلسرد كنيم، بلكه بايد آنها را آگاه كنيم تا بدانند خروج از صحنه مردم و بي‌توجهي آنها در مواقع حساس، خود باعث بروز بسياري از اين مشكلات است.

نجفي يادآور شد: حتي اگر ما براساس جهل افراد موفق شويم، اين موفقيت فايده‌اي ندارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دکتر نجفي: ارزش پاسپورت ایرانی رتبه دوم از آخر شده است، تابان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016