سه شنبه 31 اردیبهشت 1387

شاهرودی، رييس قوه‌ قضاييه: زنان در هيچ جای دنيا مانند ايران در سمت‌های عالی حضور چشمگير ندارند، ايسنا


رييس قوه‌ی قضاييه گفت: بحث حقوق بشر که توسط کشورهای غربی عليه جمهوری اسلامی ايران مطرح می‌شود در واقع عليه تمام جهان اسلام است و ملت‌های مسلمان بايد در اين خصوص حساسيت داشته باشند و از حالت انفعال خارج شوند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،آيت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه امروز ستاد حقوق بشر قوه‌ی قضاييه و در جمع اعضای آن گفت: استکبار بحث حقوق بشر را عليه هر کشوری که بخواهد نظام اسلامی را پياده کند، مطرح می‌کند و فرقی هم نمی‌کند که اين کشور ايران، عربستان يا پاکستان باشد.

وی با تاکيد بر اين‌که تبليغات کشورهای غربی عليه حقوق بشر کشورهای اسلامی منطبق با واقعيت نيست، افزود: اسلام دين فطری است و بر اساس فطرت انسان‌ها بنا شده است و نمی‌تواند برخلاف فطرت انسان‌ها باشد در حالی که کشورهای غربی با تبليغات کاذب سعی دارند اين دين الهی و فطری را مخالف حقوق و ارزش‌های انسانی نشان دهند.

رييس قوه‌ی قضاييه گفت: کشورهای غربی درخصوص حقوق زنان در ايران می‌گويند که نظام اسلامی حقوق زنان را رعايت نمی‌کند و با تحريف چهره‌ی اسلام، می‌خواهند آن را مخالف حقوق زنان جلوه دهند در حالی که در هيچ جای دنيا مانند جمهوری اسلامی ايران زنان در سمت‌های عالی سياسی، قضايی و اجتماعی حضور چشمگير و فعال ندارند.

هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: در واقع مقابله کشورهای غربی با يک کشور و يا يک حکومت سياسی نيست بلکه با يک نظام دينی است که چندين ميليارد انسان در جهان به آن اعتقاد دارند و آنان می‌خواهند با يک نظام دينی مقابله کنند. پس لازم است که همه‌ی کشورهای اسلامی و مردم مسلمان در مقابل آن هوشيار باشند و عکس‌العمل نشان دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس قوه‌ی قضاييه با تاکيد بر اين‌که ستاد حقوق بشر قوه‌ی قضاييه بايد راهکارهای مناسبی درخصوص ارتباط با ساير کشورها و اطلاع‌رسانی به‌موقع درباره‌ی وضعيت حقوق بشر در جهان اسلام و ويژگی‌های بارز اسلام در رعايت حقوق بشر ارايه کند، گفت: بايد با تعامل مناسب و اطلاع‌رسانی صريح و شفاف و دقيق ميان کشورهای اسلامی، مبانی عميق، انسان‌دوستانه و مترقی اسلام درباره‌ی حقوق بشر شناسايی و به جهانيان معرفی شود تا بدين وسيله دنيای اسلام و ملت‌های مستقل آگاه و از حالت دفاعی در اين زمينه خارج شوند.

Copyright: gooya.com 2016