دوشنبه 20 خرداد 1387

رئيس قوه قضاييه: پيشنهاد لاريجانی برای تشکيل دو کميته مشترک قوای مقننه و قضاييه، مهر

رئيس قوه قضاييه در پی ديدار صبح امروز خود با رئيس جديد مجلس شورای اسلامی از تشکيل دو کميته مشترک قوای مقننه و قضاييه برای حل اختلافات و اصلاح قوانين خبر داد .
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، آيت الله سيد محمود شاهرودی رئيس قوه قضائيه صبح امروز با علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی ديدار و گفتگو کرد.

شاهرودی پس از اين ديدار يک ساعته با دکتر لاريجانی که درساختمان مشروطه مجلس برگزار شد ، در جمع خبرنگاران هدف از اين ديدار را تشريح کرد و درخصوص چگونگی گسترش تعامل بين دو قوه قضائيه و مقننه اظهار داشت : اصل آمدن بنده جهت عرض تبريک به ايشان، مجلس هشتم و اعضای هيئت رئيسه بود.

وی گفت: اميدواريم با مديريت ايشان مجلس هشتم بتواند گام های بسيار مثبت و چشمگيری در راستای اهداف مورد نياز نظام بردارد.

رئيس قوه قضائيه در خصوص همکاری دو قوه نيز تصريح کرد: دکتر لاريجانی در اين مورد پيشنهاد خوبی داشتند که دو کميته مشترک تشکيل شود يک کميته در خصوص مسائل فی ما بين دو قوه و مسائل اجرايی و حل و فصل آنها به صورت دقيق تر و يک کميته در خصوص بازنگری قوانين مخصوصا لوايح قضايی و لوايح مادر از قبيل قانون مدنی، قانون تجارت، آيين دادرسی و قانون مجازات اسلامی تشکيل شود.

وی گفت: واقعا قوانين ما نيازبه يک بازنگری اساسی دارد که خوشبختانه درمجلس هشتم يک کميته برای بازنگری قوانين تاسيس شده وانشاء الله در اين دوره در خصوص قوانين قضايی نيز کارهای مشترکی انجام می گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمی شاهرودی مجددا رياست و مديريت علی لاريجانی بر مجلس هشتم را به ملت ايران تبريک گفت و برای رئيس مجلس آرزوی موفقيت کرد و افزود: همانطور که درپست های قبلی بسيار موفق بودند انشاء الله دراين پست نيز توفيق پيدا کنند تا گامهای بلندی بردارند.

خبرنگاری درباره سرنوشت لايحه جامع قانون مجازات اسلامی جويا شد که شاهرودی پاسخ داد اين لايحه در مجلس است و اميدواريم در اين مجلس بررسی شود و به تصويب برسد .

Copyright: gooya.com 2016