جمعه 10 خرداد 1387

ابراز خرسندی گزارشگران بدون مرز از آزادی علی محقق نسب روزنامه نگار افغانی در ايران

علی محقق نسب مديرمسئول ماهنامه حقوق زن در تاريخ ٩ خرداد ماه پس از سپری کردن ٨٦ روز بازداشت در زندان اطلاعات قم، آزاد شد.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند " آزادی اين روزنامه نگار خبر خوبی است اما علی محقق نسب بيش از دو ماه در بازداشت خودسرانه ، در شرايطی دشوار و در انفرادی بسر برده است. اين روزنامه نگار و محقق افغانی امروز با قيد کفالت آزاد و اجازه خروج از کشور را ندارد. ما از مقامات مسئول ايران می خواهيم به تعقيب قضايی اين روزنامه نگار پايان دهند."

مدير مسئول ماهنامه حقوق زن که سالها در ايران و در شهر قم زندگی کرده است در تاريخ ١٤ اسفند ماه در شهر قم از سوی ماموران وزارت اطلاعات و به دستور دادسرای ويژه روحانيت دستگير شده بود.

علی محقق نسب به گزارشگران بدون مرز گفت " علت بازداشت را در حکمی که به من نشان دادند « رفت و آمد مشکوک با برخی سفارتخانه ها» نوشته بودند، اما در مدت بازداشت در باره فعاليت های مطبوعاتی و نوشته هايم ، ماهنامه حقوق زن و مقالات آن و ماجرای دستگيری در افغانستان سوال می کردند. "

از سوی ديگر در پی تفتيش منزل و ضبط رايانه،سی دی و دست نوشته های شخصی، مقامات قضايی _ امنيتی با استفاده از نامه های اين روزنامه نگار به کميساريای عالی پناهندگی برای خروج از ايران، او را به "تبليغ عليه نظام " و " نشر اکاذيب" متهم کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين روزنامه نگار مدت ٨١ را در سلول انفرادی گذرانده و از بيماری کبد رنج می برده است.

علی محقق نسب در سال ١٣٨٤ در افغانستان و در شهر کابل نيز بازداشت و بيش از هشتاد روز را درزندان بسر برد. اين روزنامه نگار برای انتشار مقالاتی در دفاع از حقوق زنان و تغيير عقيده به "کفرگويی" متهم شده بود.

Copyright: gooya.com 2016