یکشنبه 12 خرداد 1387

انتقاد امام‌ جمعه رشتخوار از دولت، ايسنا

امام جمعه رشتخوار گفت: در صورتي که دولت در نظر دارد نسبت به حذف يک کالا از سبد حمايتي خود اقدام كند، بايد تدابير لازم را جهت تنظيم بازار و جلوگيري از تورم بينديشد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام محمد کازري در جمع مردم شهرستان رشتخوار گفت: متاسفانه حذف يارانه يک کالا بدون نظارت، مشکلات عديده‌اي را براي مردم ايجاد مي‌کند.

وي با اشاره به مشکلات ايجاد شده در بازار براي کالاهايي نظير برنج و مواد شوينده، تصريح کرد: احتکار کالاهاي ياد شده، باعث بروز مشکلاتي براي مردم شده و دولت بايد انبارهاي بزرگ را شناسايي و از احتکار مواد مورد نياز مردم جلوگيري كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت‌الاسلام کازري با انتقاد از عملکرد ضعيف تعزيرات حکومتي، تصريح کرد: چرا جرات احتکار به افراد سودجو و رانت‌خوار مي‌دهيد؟ چرا مي‌گوييد مردم گزارش دهند ما برخورد مي‌کنيم؟ اگر کسي هم گزارش نداد شما بايد جلوي آنان را بگيريد و محتکران را پيدا و با آنها برخورد كنيد.

امام جمعه رشتخوار با بيان اين‌که کوتاهي دولت براي جلوگيري از احتکار، براي مردم قابل پذيرش نيست، گفت: چگونه است که وزارت اطلاعات در کمتر از ده روز قادر به شناسايي يک گروه تروريستي باشد اما قادر به شناسايي چند محتکر با کد و مشخصات لازم نباشد.

وي خاطر نشان کرد: نرخ مکالمات شرکت مخابرات بر چه اساسي تعريف شده که اگر کسي مدعي شود من از اين خط تلفن چنين استفاده‌اي نکرده‌ام بايد قبوضي با هزينه بالا بپردازد، حتي شرکت مخابرات حاضر به ارايه پرينت مکالمات معترضان نبوده و آن‌قدر فرد را مجبور به رفت‌وآمد مي‌كند که دو برابر قبض را هزينه كرده تا نهايتا مجبور شود، قبض را نيز بپردازد.

حجت‌الاسلام کازري همچنين با انتقاد از افزايش هزينه‌هاي بهداشت و درمان، گفت: بسياري از داروهاي مورد نياز مردم از تحت حمايت بيمه خارج شده است.
وي با بيان اين كه بايد حاکم و حکومت نظارت خود را قوي کنند، بيان کرد: از حذف يارانه کالاها مردم چقدر سهم دارند و چرا بايد خسارات سرمايه‌هاي بادآورده را که بدون پرداخت هيچ مالياتي براي محتکران فراهم شده است، مردم بپردازند؟

امام‌جمعه رشتخوار وظيفه مسوولان را ايجاد تناسب بين عرضه و تقاضا ذکر کرد و گفت: مسوولان بايد حداقل و ضرورت‌هاي اوليه زندگي مردم را تامين کنند.
وي با هشدار به محتکران اظهار داشت: محتکران بدانند اگر جامعه ناامن شود تمام اموال آن‌ها به تاراج خواهد رفت و جان و مال و دارايي آن‌ها بيش از ساير مردم به خطر خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام کازري خواسته مردم را برخورد شديد تعزيرات حکومتي با محتکران و ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا به خصوص در مورد کالاهاي ضروري جامعه ذکر كرد و راهکارهاي مقابله با محتکران را، برخورد منفي با آنان از جمله ريختن آب در انبارهاي کالاهاي فاسد شدني، قطع برق سردخانه‌ها، ندادن سوخت، مصادره کردن اموال و رسوا كردن محتکران، دانست.

وي افزود: محتکران با زور و زر و تزوير به دنبال سلطه بر قشر ضعيف جامعه و در تنگنا قرار دادن مردم و نااميد کردن آنان و به هم زدن نظم و انضباط عمومي جامعه هستند و بايد به شدت با آنان برخورد شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد امام‌ جمعه رشتخوار از دولت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016