شنبه 18 خرداد 1387

چرا فارس مدافع حقوق رسانه ای شده؟! فردا

دکتر "ابوالفضل فاتح" نسبت به توقيف فارس در جايی گفته بود:

« ۱ - صرفنظر از مواضع هر رسانه، توقيف فارس را هم بايد در رديف برخی ديگر از اقدامات ناصواب و تحديد کننده ی استقلال تحريری در عرصه ی رسانه های کشور دانست.

۲ - ای کاش می دانستيم که کاستن از ارتفاع رسانه ها، ما را رفيع نمی کند.

۳ - قبلا نگرانی هايم را از آنچه با خبرگزاری‌هايمان می‌گذرد به هنگام اعمال فشار ناصواب به ايسنای عزيز برای تغييرات در ساختار و محتوا، تغييرات ايرنا و توقيف ايلنا عرض کردم. آيا وقت آن نرسيده است که باور کنيم، از اين راه ها و با اين سياست ها هرگز صاحب خبرگزاری نخواهيم شد؟»

لازم دانستم که خود چند سطری در اين خصوص بنويسم.

طی چند روز گذشته شاهد توقيف موقت خبرگزاری فارس بوديم. شايد دوستان ما در اين رسانه هيچ گاه تصور نمی کردند که روزی خواهد رسيد که دولت حتی تحمل نقد يکی از موثرترين حاميان رسانه يی خود را نيز نداشته باشد. روش مواجهه دولت با رسانه ها که طی سال های گذشته به کرات شاهد آن بوديم امروز گريبان فارس را هم گرفت و دوستان عزيز ما در فارس امروز به نقد اين عملکرد می پردازند. اگر به سرويس سياسی اين خبرگزاری نگاهی بياندازيد تيتر "نگاه رسانه ای در دولت بايد اصلاح شود" در بالای اين صفحه نظرتان را به خود جلب می کند آيا اتفاق تازه ای افتاده است که دوستان ما در فارس به فکر اصلاح ديدگاه رسانه ای دولت افتاده اند؟ چرا پيش از اين که برخوردهای يک سويه دولت با رسانه ها بالا گرفت دوستان ما در اين خبرگزاری سکوت و تاييد کردند. شايد زمانی که دولت با تغييرات پی در پی مديريتی در ايسنا در پی تضعيف اين رسانه بود دوستان ما در فارس نگران تغيير مديريت در رسانه خود نبودند و شايد روزی که خبرگزاری ايلنا توقيف شد دوستان فارس هيچ گاه در اين انديشه نبودند که برخوردهای اين چنينی روزی گريبان آنها را نيز خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پس درس زمانه به ما اين است که اگر روشی نادرست بنا گذاشته شد از ابتدا با آن مخالفت کنيم نه آنکه هرگاه منافع خود را در آن ديديم با آن همراهی کنيم و هرگاه گريبانمان را گرفت با آن مخالفت کنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چرا فارس مدافع حقوق رسانه ای شده؟! فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016