پنجشنبه 23 خرداد 1387

بازداشت ۹ نفر از فعالان جنبش زنان در سالگرد ۲۲ خرداد، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: ۹ نفر از فعالان جنبش زنان در سالگرد روز بيست و دوم خرداد بازداشت شدند . ژيلا بنی يعقوب، نسرين ستوده، سارا لقمانی، جلوه جواهری، ناهيد ميرحاج، آيدا سعادت، نفيسه آزاد، فريده غائب و نيز عاليه مطلب زاده (عکاس و گزارشگر مجله نامه) از جمله فعالان جنبش زنان هستند که عصر امروز در مقابل محل برگزاری نشستی به مناسبت ۲۲ خرداد دستگير شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امروز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابريشم تهران سالروز ۲۲ خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند اما آنها هنگام مراجعه به اين گالری با درهای بسته و حضور نيروهای انتظامی و امنيتی و ممانعت شان برای برگزاری اين نشست مواجه شدند . اين در حالی است که پيش از اين مديريت اين گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری اين مراسم اعلام کرده بود اما با فشار نيروهای انتظامی و امنيتی مجبور شد درهای گالری را بر ميهمانان و سخنرانان اين مراسم ببندد.

ناهيد ميرحاج، آيدا سعادت که برای اعلام لغو مراسم به مدعوين در مقابل محل برگزاری مراسم حاضر شده بودند، توسط پليس امنيت تهران بازداشت شدند.سپس نسرين ستوده و ژيلا بنی يعقوب نيز که به منظور پيگيری بازداشت اين دو نفر به آنجا رفته بودند، دستگير شدند.بر اساس گفته های حاضرين در محل نفيسه آزاد ،سارا لقمانی،فريده غائب و جلوه جواهری نيز دقايقی پيش بازداشت شده اند.

بر اساس اطلاعيه شماره دو کميته هماهنگی برگزار کننده اين مراسم مقامات مسوول در تمام دوسال گذشته از دادن مجوز به فعالان جنبش زنان برای برگزاری تجمع مسالمت آميز خودداری کرده اند و هرگونه تجمع محدود آنها را نيز مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده اند و حتی در برخی از موارد مانع برگزاری هرگونه گردهمايی اين فعالان در خانه های شخصی شان شده اند.ما متاسفيم که نيروهای امنيتی از برگزاری يک مراسم آن هم با حضور جمع محدود صد و پنجاه تا دويست نفره و در يک محيط سربسته به وحشت می افتند و از برگزاری آن ممانعت می کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت ۹ نفر از فعالان جنبش زنان در سالگرد ۲۲ خرداد، تغيير برای برابری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016