پنجشنبه 23 خرداد 1387

اطلاعيه های شماره ۱ و ۲ گروه هماهنگ کننده مراسم بزرگداشت ۲۲ خرداد ۱۳۸۷، مدرسه فمينيستی

مراسم بزرگداشت سالروز بيست و دوم خرداد که قرار است روز پنج شنبه بيست و سوم توسط تعدادی از فعالان جنبش زنان برگزار شود با تهديد نيروهای امنيتی مواجه شده است. گروه هماهنگ کننده برگزاری اين مراسم با صدور اطلاعيه ای ضمن بيان اين خبر اعلام کرد:

قرار است به مناسبت بزرگداشت بيست ودوم خرداد در يکی از گالری های تهران با دعوت از فعالان جنبش زنان و مدافعان حقوق برابر نشستی برگزار شود. اين نشست ضمن تاکيد بر لزوم همبستگی همه فعالان جنبش های اجتماعی، به بررسی مطالبات حقوقی زنان، دستاوردها و هزينه های تحميل شده به جنبش زنان در يک سال گذشته خواهد پرداخت.

گروه هماهنگ کننده، يک روز پيش از برگزاری اين مراسم، از تهديد هايی عليه حاميان اين نشست مطلع شده است. اين در حالی است که به مناسبت فرا رسيدن سالروز بيست و دوم خرداد؛ روز همبستگی ملی زنان ايران، بيش از هزار و دويست نفر از فعالان حقوق برابر با انتشار بيانيه ای از عموم هموطنان ايرانی برای همراه شدن در مسير رسيدن به حقوق برابر جنسيتی، دعوت کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گروه با انتشار اين اطلاعيه در نظر دارد افکار عمومی و همراهان جنبش زنان را به برنامه های اين روز جلب کند و همچنين از همگان دعوت می کند اطلاعيه های بعدی را دنبال کنند.

***

اطلاعيه شماره (۲) کميته هماهنگی مراسم ۲۲ خرداد

ممانعت نيروهای امنيتی از برگزاری مراسم روز همبستگی زنان: برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۲ خرداد؛ روز همبستگی زنان ايرانی امروز -پنج شنبه ۲۳ خرداد ۸۷- با ممانعت نيروهای امنيتی مواجه شد.

کميته هماهنگی مراسم بزرگداشت بيست ودوم خرداد با صدور اطاعيه ی شماره دوم خود اعلام کرد: "امروز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابريشم تهران سالروز ۲۲ خرداد ،روز همبستگی زنان را گرامی بدارند اما آنها هنگام مراجعه به اين گالری با درهای بسته و حضور نيروهای انتظامی و امنيتی و ممانعت شان برای برگزاری اين نشست مواجه شدند . اين در حالی است که پيش از اين مديريت اين گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری اين مراسم اعلام کرده بود اما با فشار نيروهای انتظامی و امنيتی مجبور شد درهای گالری را بر ميهمانان و سخنرانان اين مراسم ببندد."

چند سالی است که فعالان حقوق برابر بيست و دوم خرداد را که به عنوان نماد همبستگی زنان ايرانی و تلاششان برای رسيدن به حقوق برابر شناخته می شود، گرامی می دارند. درخرداد ماه هشتاد و چهار اين مراسم مقابل دانشگاه تهران و در خردادهشتاد و پنج در ميدان هفت تير تهران برگزار شد که با بازداشت ۷۰ نفر همراه بود.

در اطلاعيه کميته هماهنگی همچنين آمده است : "قرار بود مراسم بزرگداشت اين روز با سخنرانی سيمين بهبهانی ، بانوی شعرايران افتتاح و سپس با برگزاری ميزگردهايی با عنوان های " زنان عليه تبعيض" ،" نه! به قوانين نابرابر؛با مروری برخواسته ها و موارد مورد اعتراض در جنبش زنان"؛" بررسی لايحه حمايت از خانواده و مروری بر دستاوردهای جنبش زنان؛تداوم خواسته ها و چشم اندازآن" برگزار شود .در ميزگردی ديگر قرار بود هزينه های جنبش زنان،از خرداد۸۴ تا خرداد ۸۷روز شمار دستگيری ها ی جنبش زنان و هزينه های حضور درعرصه عمومی و تاثيرات آن بر حرکت جنبش زنان را مورد بررسی قرار دهد."

کميته هماهنگی برگزاری مراسم روزهمبستگی زنان برای تغيير قوانين تبعيض آميز در پايان اطلاعيه خود خطاب به مردم ايران بويژه زنان گفته است : "مقامات مسوول در تمام دوسال گذشته از دادن مجوز به فعالان جنبش زنان برای برگزاری تجمع مسالمت آميز خودداری کرده اند و هرگونه تجمع محدود آنها را نيز مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده اند و حتی در برخی از موارد مانع برگزاری هرگونه گردهمايی اين فعالان در خانه های شخصی شان شده اند.ما متاسفيم که نيروهای امنيتی از برگزاری يک مراسم آن هم با حضور جمع محدود صد و پنجاه تا دويست نفره و در يک محيط سربسته به وحشت می افتند و از برگزاری آن ممانعت می کنند. "

Copyright: gooya.com 2016