شنبه 25 خرداد 1387

رييس کل دادگستری استان تهران از تائيد حکم اعدام برای سه نفر خبر داد، ايسنا

رييس کل دادگستری استان تهران در نشست مطبوعاتی امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نتايج طرح جمع آوری اراذل و اوباش، افزود: به شدت به اجرای اين طرح معتقدم در هيچ جای دنيا و هيچ حکومتی با هر گرايشی با کسانی که تعرض به نواميس مردم می‌کنند و جامعه را ناامن می‌کنند و برای خانواده‌ها ناامنی ايجاد می کنند، شوخی نمی‌کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: حقوق بشری ترين سازمان‌ها نيز از متجاوزان به نواميس مردم حمايت نمی‌کنند. استقرار امنيت مطلوب اولين حقوق مردم از حکومت است. تمام افراد با هر گرايشی موافق اين طرح هستند آنهايی که ما را قبول ندارند حتی می‌خواهند از نواميس حفاظت شود.

آوايی افزود: ما معتقديم ضوابط و موازين شرعی و قانونی برای اين افراد بايد رعايت شود وقتی متهمی دستبند زده و بازداشت می‌شود ديگر نيازی به باتون زدن ندارد و اين کار اصل طرح را زير سوال می‌برد و چهره نظام را بد جلوه می‌دهد. آفتابه گردن متهم انداختن شان نظام و حکومت را زير سوال می‌برد که نيروی انتظامی اعلام کرد با اين کار موافق نيست و با متخلفان برخورد کرده است.


قضات تا به دليل نرسند حکم اعدام صادر نمی‌کنند

وی گفت: ما در اين باره تاکيد داريم که دلايل کافی و قابل اثبات باشد و کوتاه آمدن را خيانت به کشور، جامعه ، دين و مردم می‌دانيم اما باور کنيد صدور حکم اعدام آسان نيست و قضات تا به دليل نرسند اين کار را نمی‌توانند انجام بدهند. اگر بنا باشد قضات بر مبنای جو، تبليغات، ظن و گمان ضعيف حکم به حبس يا اعدام صادر کنند آن وقت هر کس می‌تواند فردی را به اتهامی به دادگاه کشانده و حبس بگيرد.

وی سپس از تاييد حکم اعدام سه متجاوز به عنف خبر داد و گفت: تعدادی از پرونده‌های مربوط به زنای به عنف اثبات نشده و از دادگاه کيفری به دادگاه جزايی ارسال می‌شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس کل دادگستری استان تهران از تائيد حکم اعدام برای سه نفر خبر داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016