سه شنبه 28 خرداد 1387

گارد ساحلی آمریکا وارد جنگ اقتصادی علیه ایران شد، عصر ایران

آمریکا در تازه ترین جنگ اقتصادی خود علیه ایران، خطوط بزرگ کشتیرانی را که به روابط تجاری و بازرگانی با این کشور می پردازند هدف قرار داده است.

به گزارش عصر ایران روزنامه نیویورک سان نوشت: " گارد ساحلی آمریکا بازرسی از همه کشتی هایی که در طول مسیر خود به مقصد آمریکا در یکی از بنادر ایران پهلو گرفته اند را آغاز کرده است."

طبق مقررات جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا، گارد ساحلی این کشور موظف است بازرسی و تفتیش کلیه کشتی هایی که در طول پنج توقف بین راهی آخر خود وارد یکی از بنادر ایران شده اند را در دستور کار قرار دهد.

براساس این تصمیم که علت آن سهل انگاری در کنترل های ضدتروریسم عنوان شده است ایران در کنار هفت کشور دیگر در فهرست تروریسم گارد ساحلی آمریکا قرار می گیرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قرار گرفتن ایران در لیست کشورهای تروریستی گارد ساحلی آمریکا احتمالا باعث مجازات آن دسته از خطوط بزرگ کشتیرانی می شود که همچنان ایران را در مسیرهای تجاری خود به مقصد آمریکا قرار داده اند و با این کشور رابطه دارند.

به نوشته نیویورک سان اقدام جدید علیه ایران در راستای راهبرد بوش در استفاده از فشار مالی علیه جمهوری اسلامی به منظور تغییر رفتار این کشور در موضوعات هسته ای و تروریسم است.

یک مشاور امنیت بنادر در گارد ساحلی آمریکا گفت: "کشتی هایی که در طول پنج توقف بین راهی آخر خود وارد یکی از بنادر ایران شده اند توسط گارد ساحلی آمریکا مورد تفتیش قرار می گیرند، به نحوی که اعضای گارد ساحلی روی عرشه کشتی سوار می شوند تا اطمینان یابند که این کشتی ها اقدامات لازم را بکار گرفته و دارای یک طرح امنیتی هستند."

چارلز دیوریو مدیر امور دولتی شورای کشتیرانی جهانی نیز گفت: "اقدام جدید از سوی گارد ساحلی باعث می شود روابط تجاری خطوط کشتیرانی با ایران بسیار مشکل شود."

در همین حال سوزان مونتورده نایب رییس انجمن مسوولان بنادر آمریکا اظهار داشت: "تدابیر جدید گارد ساحلی، ایران را در فهرست کشورهای مظنون از جمله سوریه قرار می دهد. اعضای گارد ساحلی ابتدا اوراق شناسایی را بررسی می کنند و در صورتی که به مساله ای مظنون شوند ممکن است یک قطعه خاص از محموله کشتی را بازرسی کنند."

آمریکا پیش از این جنگ اقتصادی و مالی گسترده ای علیه ایران به راه انداخته که نمونه آن هشدار به بانک های جهانی در مورد روابط با موسسات بانکی ایران است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گارد ساحلی آمریکا وارد جنگ اقتصادی علیه ایران شد، عصر ایران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016