چهارشنبه 29 خرداد 1387

برای دومين روز متوالی کارگران نيشکر هفت تپه اتوبان اهواز انديمشک را مسدود کردند، فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

بنابه گزارشات رسيده از شوش، کارگران نيشکر هفت تپه همراه با خانواده های ومردم هفت تپه صبح امروز چهارشنبه يک تجمع اعتراضی چند هزار نفری را تشکيل دادند و به سمت سه راهی خوانساری حرکت کردند. و در اين نقطه اتوبان ترانزيت اهواز انديمشک را برای دومين روز متوالی بستند. بسته شدن اتوبان ترانزيت همچنان ادامه دارد و تعدادی از سرنشينان و مسافرين اتوبسها به حمايت از کارگران برخواستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کارگران با سر دادن شعارهايی مانند: کارگر هفت تپه ايم گرسنه ايم گرسنه/ کارگر می ميرد ذلت نمی پذيرد/ حقوق ماهيانه حق مسلم ماست/ معيشت و زندگی حق مسلم ماست/ ساعدی ،شفيعی مرکت بادو شعارهای متعدد ديگر ی را سر دادند.
نيروهای امنيتی و انتظامی گسترده ای را به محل گسيل داشتند و سعی داشتند که از اقدامات اعتراضی کارگران ممانعت کنند ولی کارگران با بستن اتوبان به اعتراض خود ادامه دادند. تعداد نيروهای امنيتی و انتظامی بنابه گفته کارگران بيش از ۴۰۰ نفر حدث زده می شد.
از طرفی ديگر برای از بين بردن مزارع کشت نيشکر اقدام به محدود کردن آب مزارع تا کمتر از يک سوم معمول نموده اند، همچنين زيودار به نيروهای حراست دستور داده است که از مزارع نيشکر حفاظت نکنند و اين مسئله باعث شده است که احشام قسمت اعضام مزارع را از بين ببرند. اين طرحی است که توسط شفيعی و زيودار برای از بين بردن مزارع نيشکر دنبال می شود.
کارگران بر خواسته های خود مسر هستند و قصد دارند که در روزهای آينده به اعتراضات خود ادامه دهند.
خواسته های کارگران اعتصاب کننده نيشکر هفت تپه به قرار زير می باشد:
حق داشتن سنديکای مستقل کارگری
پرداخت حقوق معوقه ۳ ماه اخير
پايان دادن به پرونده سازيها و احضار فعالين کارگری به دادگاه انقلاب
برکناری مدير عامل شرکت يعقوب شفيعی و همچنين اعضای هيئت مديره اين شرکت
برکناری رئيس حراست شرکت فردی بنام زيوداری که در سرکوب، جاسوسی و پرونده سازی عليه کارگران نقش مستقيم دارد
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، از خواسته های به حق کارگران حمايت می کند و از سنديکاهای کارگری و سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی برای حمايت از کارگران ايران است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران
۲۹ خرداد ۱۳۸۷ برابر با ۱۸ ژوئن ۲۰۰۸

Copyright: gooya.com 2016