یکشنبه 2 تیر 1387

البرادعی می گوید حمله به ايران منطقه را گلوله ای ازآتش خواهد کرد، العربيه

وی چنین تهدیدی را محرک ساخت سلاح هسته ای دانست.

مدير آژانس بين المللى انرژى هسته ای گفت كه اقدام نظامى عليه ايران منطقه خاورميانه را به گلوله ای از آتش مبدل ساخته وتهران را تحریک خواهد کرد تا با یک طرح فوری به ساخت سلاح هسته ای دست بزند .

از سوى ديگر روسيه نسبت به هر گونه تهديد نظامى عليه ايران هشدار داد، البته اين هشدار بر اساس گزارش روزنامه "نيويورك تايمز" بود كه به نقل از مقامات امريكاى گفته بود كه اسرائيل مانورهاى نظامى به منظور آمادگى برای بمباران احتمالى تاسيسات اتمى ايران انجام داد.

آقاى برادعى در يك مصاحبه اختصاصى با كانال العربيه كه روز جمعه 20/6/2008 منتشر شد گفت "به نظر من يك اقدام نظامى از هر كار ديگری بد تر خواهد بود ومنطقه خاورميانه را به يك گلوله آتش بدل خواهد كرد" همچنين افزود كه هر گونه حمله ای به ايران این کشور را در پيشبرد برنامه هسته اى و روياروییش با غرب جدى تر ميسازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت "حتى اگر تا کنون ايران سلاح اتمى را نساخته باشد حمله نظامى احتمالى ،اين كشور را وادار به طرح يك برنامه سريع جهت ساختن سلاح اتمى خواهد كرد ودر آن صورت از پيشتبانى همه شهروندان داخل ايران وآنانيكه در غرب زندگى ميكنند برخوردار خواهد شد"، به نظر آقاى البرادعى چيزى را كه در ايران مشاهده ميكند خطرناك ونگران کننده نيست و در صورت هرگونه اقدام نظامى عليه ايران این امر مانع ادامه كارش خواهد شد.

البرادعی همچنین افزود " من امروز خطر خاصی را از سوى ايران احساس نميكنم، وبهمين علت اگر حمله نظامى در وقت حاضر عليه ايران صورت گيرد، به عقیده من اين امر ديگر جایى برای من نخواهد گذاشت وباعث توقف ادامه ماموریتم خواهد شد.

از سوی دیگر سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت که تهدید به اقدام نظامی عليه ايران می تواند شتابی را که در تلاش شش قدرت بزرگ جهانی برای حل بن بست با تهران ایجاد شده است تضعیف کند.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته جهت مذاکره درين مورد به تهران سفر کرد منابع ديپلمات گفته اند كه درخواست گفتگوى اوليه از سوى قدرت هاى بزرگ در مورد غنى سازى اورانیوم به ایران ارائه شده است كه در صورت عدم توقف غنى سازي كنونى تا شش هفته ديگر تحريم های بيشتر علیه این کشور اعمال خواهد شد.

ايالات متحده آمریکا ایران را متهم به تلاش برای ساختن سلاح اتمی می کند ولی حمله نظامى را بعید دانسته بر ادامه تلاشهاى ديپلماتك پاى فشارى كرد.
ايران ميگويد برنامه هسته اى اش صلح آميز است وعلیرغم تحريم هاى وضع شده سازمان ملل از سال 2006 تعليق غنى سازى را رد ميكند.

ايران بسته ای از مشوق های تجاری را در برابر تعليق غنى سازى رد كرد وادعا دارد كه هدف از غنى سازى اورانيوم توليد نيروى برق ميباشد.

يك مقام آمريكایی گفت كه اين واكنش ايران موجب دور جديدى از تحريم ها خواهد شد
آقاى البرادعى گفت که تنها تحریم ها نمی تواند ايران را به توقف غنی سازی قانع کند و خواستار گفتگوی بین المللی بیشتری برای حل اين مساله شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'البرادعی می گوید حمله به ايران منطقه را گلوله ای ازآتش خواهد کرد، العربيه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016