شنبه 8 تیر 1387

انتقاد شديد آيت الله بيات از دولت و وزارت علوم در خصوص حادثه دانشگاه زنجان، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: جمعی از دانشجويان دانشگاه زنجان، عصر روز پنجشنبه، ششم تيرماه، با حضور در دفتر آيت الله العظمی بيات زنجانی، ضمن ديدار و گفتگو با ايشان، گزارش مفصلی پيرامون اتفاقات پيش آمده در دانشگاه زنجان را ارائه کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير آيت الله بيات پس از شنيدن سخنان دانشجويان در حالی که از حادثه دانشگاه زنجان به شدت متاثر بود، بيانات خود را با انّالله و انّا اِليه راجِعون آغاز نموده و گفت: اين که سخنان خود را با آيه استرجاع آغاز کردم به اين دليل است که آدمی، زمانی که مصيبتی برايش ايجاد شود و تنها راه برای او پناه بردن به حضرت حق باشد، از اين واژه استفاده می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت الله بيات در ادامه افزود: من به دو دليل از زمانی که داستان را شنيدم نسبت به آن حساس شدم و از منابع متفاوتی نيز قضيه برای من نقل شد، يکی به اين دليل که خودم زنجانی هستم و نسبت به اين شهر تعصب دارم و از طرف ديگر، اين قضيه در دانشگاه و يک محيط علمی اتفاق افتاده و من هميشه دغدغه نسبت به مراکز علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی، داشته ام. در ابتدا شائبه سياسی بودن اين امر در من وجود داشت ولی با توجه به اخباری که در اين ايام و به واسطه منابع موثق، به من رسيد اين امر را يقيناً سياسی نمی دانم بلکه کاملاً اخلاقی و اجتماعی می دانم و اين را بدانيد که اگر حتی درصدی احتمال سياسی بودن را در قضيه می دادم، هيچگاه از دانشجويان دفاع نمی کردم. امروز با کمال تاسف بايد بگويم که خطر بزرگی در جامعه در حال وقوع است و آن اينکه در جامعه گناه بزرگی اتفاق می افتد و عده ای غير از اين که عکس العملی در باطن در برابر آن از خود نشان نمی دهند. بلکه حتی ناهيان از منکر را تحقير می کنند.

آيت الله بيات در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مطلبی که رخ داده و البته آن را نمونه ای از اتفاقات اين دوسه سال اخير می دانم اين است که اولاً حريم دانشگاه، ثانيا حريم دانشجو، علم و عالم آن هم توسط کسی که خودش مدعی دفاع از علم و عالم و دانشجو و دانشگاه است شکسته شده و از همه بدتر اين که اين اتفاق در شهری که مشهور به دارالمومنين است، به وقوع پيوسته است. اين مانند گناه يک روحانی و در درجه بالاتر شبيه گناه يک مجتهد است. عمل خلاف معاون دانشگاه در محيط دانشگاه مانند عمل خلاف يک روحانی در مسجد است، من نمی توانم با خودم بگويم سهوی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اين مرجع تقليد در ادامه افزود: بنده با صراحت می گويم خطای اين فرد يا افرادی در اين سطح اگر هم سهواً انجام شده باشد، درحکم عمد است و بايد به صورت عمد با وی برخورد شود. پرده پوشی کردن و گذشتن از کنار مسائل اين چنينی، تجاوز به حريم امت و ملت است و اين را هيچ کسی نخواهد پذيرفت. وزارت علوم موظف به برخورد و ريشه يابی اين قضيه است و بايد با قاطعيت با اين موضوع برخورد کند.

آيت الله بيات در بخش ديگری از سخنان خود اظهار داشت: با دلی آکنده از درد می گويم که با کمال تاسف امروز ريا در جامعه در حال نهادينه شدن است و مع الاسف مقدس نمايان جای مقدسان حقيقی را گرفته اند. زمانی که در کشور، امام زمان(عج) بازيچه شد با عباراتی مانند هاله نور و امثال ذلک برای توجيه اعمال غلط خود استفاده شد، وقتی که دروغ گفتن در ميان کسانی که متصدی امور هستند، بسيار ساده و مانند آب خوردن شد همين وضعيت را خواهيم ديد. اين اخطاری است که از مدتها قبل داده ام و الآن نيز تاکيد می کنم که آن روزی که در جريان رد صلاحيت ها، با آبروی جوانان مومن و زحمت کشيده انقلاب و جنگ آن طور برخورد شد و با عناوين مختلف از جمله فساد اخلاقی وامثال ذلک حيثيت آنان خدشه دار شد، بايد هم ديد که امروز يک فرد، اين گونه به خود اجازه دهد که آبروی دانشگاه اسلامی را بازيچه قرار دهد.من نگرانم از اين که نکند دست هائی در اين کشور وجود داشته باشد که موظف به تخريب مقدسات دينی و اعتقادی مردم باشد! آيا در داستان زنجان وجود اين توطئه ها برای نشان دادن چهره دانشگاه اسلامی به عنوان محيطی ناامن برای نواميس مردم، ديده نمی شود. من به شما دانشجويان توصيه می کنم که در اين جريان، تقوا را رعايت کنيد و از حريم تعهدات اسلامی که مشخص شده، پا را فراتر نگذاريد و خداوند انشاالله ياور و ياری رسان شما خواهد بود.

Copyright: gooya.com 2016